CQB-vapen

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

CQB-vapen

Inlägg av ministry »

Hej!

Eftersom pp-19 verkar dröja tänkte jag försöka skaffa ett alternativ för cqb fram tills man man lägga vantarna på en pp-19.

Nu är det ju så att våra kära bröder till öst inte riktigt tillverkar en större uppsjö av smg-vapen.

Lutar åt en aks74u som får nedtrimmad till strax under 100ms, men de används ju egentligen mest av artillerisluskar, pansarbesättning samt ingenjörer.

Finns det något annat kul som någorlunda motsvarar verkligheten än en aks74u, eller är det så det får bli tills pp-19 är släppt?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: CQB-vapen

Inlägg av Supernaut »

Det beror väl på vad du vill efterlikna. Finns någon enstaka refbild på FSB i Dagestan med pimpad AKS-74U, men något vanligare än så bland FSB är AK-104. Överlägset vanligast är dock AK-74M. Kedr, Klin, AK-9, PP-19, PP-q19-1, osv är så esoteriska att om en vill efterlikna riktiga förband blir det smalt.

Om det handlar om de väpnade styrkorna och inte inrikesförband blir det enkelt. AK-74M, PKM eller möjligtvis AKS-74U. ;)

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: CQB-vapen

Inlägg av ministry »

Mjo. Har nästan fullvärdiga setups för både vdv (skytteslusk!) och fsb, och de brukar ju använda 74m i nästan alla situationer, eller liknande derivat som 100-serien.

Det krockar dock lite med behovet av rn mindre bössa för för trånga gångar och utrymmet.

I detta fall är kriterierna liksom sådana; kort likt su eller mindre, men det måste vara ryskt. Hade kunnat leva med en as val, men de verkar ju bli uppskjutna in eternum vad jag hört på RA.

Således behöver det inte matcha exakt förband, eftersom det är tänkt för situationer där enhetsrealism inte är det viktigaste; typ spel på vapenbutiken efter jobbet :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: CQB-vapen

Inlägg av instant »

Fast det är mest en vanefråga, har aldrig haft problem med att spela med min Ak74s i trånga utrymmen.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: CQB-vapen

Inlägg av ministry »

Det har du nog förvisso helt rätt i.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: CQB-vapen

Inlägg av Supernaut »

Jag kör med AK-74M i CQB och hiro har ofta lirat med RPK-74. Är det inte luftkonditionering du ska krypa runt i är det mest en vanesak. :)

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: CQB-vapen

Inlägg av Rancore »

Sen om det är trångt är det bara att fälla in kolven också. GP25/30 passar ju på fullängdarna också. ;)
выразить солидарность с угнетёнными

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: CQB-vapen

Inlägg av BlackGoat »

Har en Ak105/104 som cqb vapen. Fäller man kolven på den så har man en ruggigt smidig bössa att manövrera med :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar