Repro Defender-2

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Repro Defender-2

Inlägg av Namboy »

Efter att vi i laget beslutat oss för en rysk inriktning har man suttit och plöjt igenom stora delar av Military Photos rysstråd, ryssdelen här på forumet samt Red Alliance. När jag kikade efter ett kroppsskydd tittade jag först på en Kora Kulon för att sedan upptäckta att det säljs en repro Fort Defender-2 på RA (syftar på den i OD utan MOLLE som finnes här: http://www.red-alliance.net/forum/index ... ic=20054.0).

Är det någon som har erfarenhet av deras Defender-2? Hur är kvalitén isf och tror ni att denna kommer passa mig som är ~176 lång och väger runt 64 kg och "normalbyggd"?

Den sista frågan är kanske lite smådum och den verkar ju vara hyffsat inställbar, men man vet aldrig om dom är stora i storlekarna.

Tack på förhand! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Repro Defender-2

Inlägg av ministry »

Jag vet inte om Snakchinas (egentligen hade han tänkt att heta Snake...) grejer, förutom att de känns jävligt högt prissatta, iallafall Sposn-kopiorna. RS är ju nästan billigare... Vidare tyckte jag (på de jag sett) att färgen var off, men det gällde främst saker med kamouflage likt 6sh112-kopian.

En sak kan jag säga om de flesta Defender-kopior jag provat; de är stora. Väldigt stora.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Repro Defender-2

Inlägg av Namboy »

Tack för det snabba svaret!
Åh, det låter mindre kul. Så dom är stora även på "minsta" inställningen så att säga? Även på RS kroppsskydd?

Finns det andra repro Defender-2:or ute? :)
"We're surrounded. That simplifies things."

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Repro Defender-2

Inlägg av ministry »

De riktiga kommer mig veterligen i fler storlekar, iallafall den jag hade såldes som en 54:a, och var förvisso stor och bulkig men inte riktigt på samma sätt som repron som säkerligen var på 60 eller någit sådant.

Kolla med Dex på RA. Han hade två storlekar förut, vill jag minnas... Men minnet sviker ju ibland, heh.

En del säljer defenderkopior här på ASS, men jag tror de kan ha varit av samma batch som en av de reprona jag haft, vågar jag gissa på då de också beskrivs som oerhört stora.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Repro Defender-2

Inlägg av Namboy »

Jo, jag såg att herr Supernaut säljer en Defender-2 och att han skrev att den var väldigt stor.
Har även kikat på Federal Security Services (http://fss-shop.tk/) grejer och de säljer ju en ganska liten men fin blandning av kroppsskydd och hjälmar. Har du någon erfarenhet av de grejerna? Priserna var, iaf för mig, helt OK!

Jag ska även slänga iväg ett pm till Dex och höra med honom! Många på RA verkar vara allmänt hjälpsamma. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Repro Defender-2

Inlägg av Nielsen »

Snak är inte samma som Supernauts defender, vi var ett gäng som specialbeställde och tyvärr gick det inte som planerat.
Snak ska vara bra grejer, tror "5224" här på forumet har en. Annars är nog FSS fina, har faktiskt funderat på att köpa en därifrån själv.

Dex tar emot beställningar, han gjorde våra men var noga med måtten. Hans nyare kopior ser helt ok ut.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: Repro Defender-2

Inlägg av Spy vs Spy »

Hiro har också en till salu nu, här på forumet. :)

// M
Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

CFT
Inlägg: 35
Blev medlem: tor maj 31, 2012 7:08 am

Re: Repro Defender-2

Inlägg av CFT »

Det finns 3 repros vad jag vet:
Fss-shop's defenders ser ut att vara de finaste, dock ej "måttsydda".
SnakChinas ser också bra ut men ej "måttsydda".
kaiba Q (indonesien) har och en repro som de måttsyr efter dina mått. Mycket bra om man är lång och/eller lite större om magen. Har en sådan själv då jag är 1,95. Klart godkänd repro.

SnakChina och kaiba Q är användarnamnen på red alliance alltså.

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: Repro Defender-2

Inlägg av Danno »

KaibaQ's storlekar får man ta med en nypa salt såvida inte han har förnyat hans mått och definitioner. Jag beställde först en large som var stor nog för att vara kroppskydd till min Toyota Yaris. Däremot passade hans storlek "Small" ganska bra. Jag har även testat storleken "medium" med goda resultat. Värt att nämna att jag är 1.87 lång, väger 85kg och brukar normalt storlekar L eller XL.

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Repro Defender-2

Inlägg av 5224 »

Snak China tycker jag är väldigt bra, relativt nära i färg (finns rätt stora variationer bland RS) och överlag nära originalet:


Bild


...vänster RS defender och höger Snak repro (med ditsydd fort logga).
Non Belior Solum Melior

Skriv svar