Väst till pp-19?

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Supernaut »

Benfickan för RPK-mag som följer med 6Sh92 borde ju funka, med den får du två på benet och två i västen.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Djihani »

Eller en NERPA med påmolleade fickor på sidorna? En tripper(dubbel)AKficka med molle är perfekt mellan frontmollen och bakmollen. Dessutom är västen lika Gucci/Airsoft-only som bössan. :D
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Wiggen »

@Djihani: Problemet är att stort sett alla "vanliga" AK.fickor är för korta

Smershen känns som det vettigaste alternativet då bössan verkar passa überpimpprinsessa-looken och smershen glider bekvämt in i den kategorin.
Allt som saknas då är en ljuddämpare och ett Kobra-sikte ;)
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Djihani »

Skramlar de runt mycket i en AK-ficka då? Man borde la kunna ha dem på bröstet som förste-magg lätt tillgängliga jänkar-opentop- magg style och sen strappa på högre fickor på sidan som sitter säkert och inte fastnar i övrig gear... Vet inte hur många Smerschen tar... 4st? De hamnar redan på sidan så blir svårt att komplettera med fler i bälte? Eller man kanske inte behöver fler än 5 magg om man rockar 160 skotts och det är tillåtet på spelet?
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Wiggen »

"Open top" är tyvärr inte riktigt vad Ak-fickorna var designade för, men på m23 så fungerar det ok att köra så, men man får ha chestriggen nästan över magen för att det ska vara bekvämt.
Annars har man hela nyllet fullt med magg :P
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Djihani »

Nerpa kommer ändå med bältesloops så den är la designad för att bäras vid naveln...
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Zeloz
Inlägg: 3
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:13 pm

Re: Väst till pp-19?

Inlägg av Zeloz »

Kanske inte just en väst men, silverback har själva upptäckt problemet med magfickor och bestämde sej för att göra sina egna molle fickor.

http://www.facebook.com/pages/Silverbac ... 2698284492

Skriv svar