Ryss Sniper

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Nielsen »

Jag är ganska säkert på att den där svarta västen är ett kroppsskydd snarare än en stridsväst.
Om vi ska gå igenom alla camon som har setts i Tjetjenien under 90-talet så blir det många sidor med text ;)

Men vanliga mönster är: Kamysh (Skog), Kamysh (City), TTsKo, VSR, SMK (Skog), SMK (City), Reed (Skog), Reed (City), KO-1, Les
Bara för att nämna några, sen finns det ju såklart tusen variationer på dessa. Men någon tygväst i Kamysh slår ju aldrig fel!
Tygvästar överlag är sådär härligt "rag-tag" feeling och det finns massvis av dom.

Här är några bilder på skapelsen jag gjorde förra året.
Passar kanske inte för den där 90-talskänslan.
http://i284.photobucket.com/albums/ll34 ... chest3.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll34 ... chest2.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll34 ... chest1.jpg
http://i284.photobucket.com/albums/ll34 ... chest4.jpg

Enda som behövs är en SPOSN SVD ficka, bälte och ett sele.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Weasel
Inlägg: 157
Blev medlem: ons maj 09, 2012 8:12 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Weasel »

Himla snyggt snickeri Nielsen :)

Fan att det ska finnas så många möjligheter, får rena rama beslutsångesten haha.
Får ta och sätta mig ner och titta på allting, vet att Falk tyckte att jag skulle fixa en smersh, men då blir det en modern utsyrsel rakt av.

Ännu en gång, jättetack för all hjälp!
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Grodlund »

Vad jag tycker är viktigt, är att man ska kunna variera sig, och kombinera och skapa olika "impressions" av sin grear, med så lite kostnad som möjligt.
Tillexempel har jag en Morskaya Pehota loadout.
Flora, 6B7, 6Sh92, 6B23, AKs-74.

Vill jag, så byter jag lätt om till en VDV loadout, genom att byta jacka (VDV patchar på andra flora jackan) drar på ett flora-dok på hjälmen och sätter på fullkolv på bössan.

Samma sak med min FSB/MVD gear.
Fixar bara lite små grejer, så lutar den mer åt FSB än MVD eller tvärt om.

För man över det på ditt "dilemma", så skulle jag säga: kör på det som är enklast att bygga om till något annat.
Att köra sniper (jag äger själv en RS SVD samt SVD fickor till min smersh) är en lite annorlunda spelstil, som kanske inte är jättekul i längden.
Se till så att du kan variera.
Med andra ord hade jag kört på en SMERSH med SVD fickor.
2x AK-fickor är snorbilligt att köpa till i efterhand, och går på en minut att byta mot SVD fickorna.
Kör sen en Gorka eller KLMK på det, så har du möjlighet att efterlikna rätt mycket, genom att bara byta ut SVD mot AK-fickor.

Sen kan man ju bygga på med andra grejer efteråt.
Men just friheten att kunna efterlikna mycke olika, med små förändringar - det ser jag som en stor fördel.

Flora är ALDRIG fel, och SMERSH funkar till det mesta.
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av ministry »

Det var väl främst att Weasel funderade på en nittiotalsinfluerad uppsättning - eller iallafall ganska nedkittad. Smersh och andra gucciprylar fanns inte på nittiotalet och än idag är det inget som en vanlig stackars skytteslusk får använda heller.

VDV samt alla specialstyrkor är egentligen mest undantag än regel. Inom airsoft blir det ju ofta lite tvärtom då det är klart vanligare att spela just dessa snarare än Conscript Ivan i kanonmatsförbanden.
Tror detta gäller för de flesta länder. Nu kan jag inte så mycket om amerikas truppslag men det känns som att det är klart vanligast med sådana DA-snubbar snarare än Recruit Joe.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Bloodneed »

@Nielsen , Dat rigg .. När jag lirade ryss och ville köra som sniper grät jag nästan blod att din rigg inte var serietillverkad .. Riktigt smidig och elegant lösning.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Grodlund »

Ålrajt, men i så fall är väl saken rätt klar?
Army Grunt 90-tal = VSR/Flora med 6Sh92 alternativt bara ett bälte med 4-fickors SVD pouch :p
Inte så sköj kanske, men endå rätt enkelt att bygga vidare på.
I synnerhet om man går på 6Sh92
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Ryss Sniper

Inlägg av ministry »

Nja, nittiotalet är lite sunkigare. 6sh92 kom ju ut i användning 2000. Sett någon bild från 99 i kosovo, men de kom brett i och med barmitsa-systemet.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Ryss Sniper

Inlägg av Rancore »

Tycker om gamla sovjetfickan för svd, sitter bra på höften och går lätt att dra upp maggen. Rymmer massa krimskrams utöver, är jäkligt issue och billig. Ska du köra ryss är det ju ändå nästan lika viktigt som telnyn att ha ett läderbälte som fickan passar på. ;)

Bild
выразить солидарность с угнетёнными

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Ryss Sniper

Inlägg av 5224 »

En "ny" liten bössa jag hittade idag:

ORSIS T-5000

Bild

Bild


..tydligen vann en grupp ur "Alpha" "Police & military sniper world cup" 2012 med det här vapnet:
http://www.orsis.com/about/news/78709/
Non Belior Solum Melior

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Ryss Sniper

Inlägg av 5224 »

Fyller på allteftersom man hittar små godbitar, hålla det som en kunskapsbas:

Truvelo .50BMG (lite mer info och mer bössor i länken nedan):

Bild

Bild



http://twower.livejournal.com/577868.html
Non Belior Solum Melior

Skriv svar