hjälp med laginköp

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

hjälp med laginköp

Inlägg av Vesslan »

nu vill vi i laget prova på att spela som ryssar.
problemet är att vi har noll koll på både fraktioner och utrustnig :s
vi vill gärna ha något slags skogscamo och om det finns billiga altyn(kopior) så vore det kanon.

så om någon vore snäll nog att klura ut vart det är billigt och bra att inhandla så vore vi jätteglada :)
länka gärna o nämn vilken fraktion utrustningen tillhör.
alla förslag o länkar är välkomna :)

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Vesslan »

tackar o buggar för ett snabbt och otroligt bra svar :D
blir det jättefel för er ryssofiler om man råkar komma med en akm? (är ju så kul att skjuta med gbbr) :)
samt blir det jättefel om man är tsSN FSB och rullar in med bepansrat fordon? tänker mest så ni som är trOO ryssofiler inte tappar nappen för att vi inte läst hemläxan ordenligt :roll:
ska läsa igenom tråden du länka så kanske man inte behöver fråga jättemkt i framtiden :)

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Bloodneed »

helt ärligt nu. Om ni har noll koll på ryssar och olika inriktningar är det inte bättre att läsa på lite eller som minst hitta lite bilder på vad ni vill efterlikna??


edit: menar inte att låta dryg,förbannad eller liknande ..men det känns som frågan egentligen var "vad kan vi spela som för att få använda altyn och en gas akm"
CTR EP3 Championship White, nuff said

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Vesslan »

ja man kan säga att det var frågan...som sagt jag ska läsa på ordentligt för att slippa onödiga frågor... altyn eller akm är inget vi bestämt. såg altyn i en tråd o tyckte såg ballt o kom på att jag skulle fråga här på forumet (hade ingen direkt tanke just då att kolla upp och läsa på innan :? )
ber om ursäkt om nån blivit arg/irriterad på grund av jag inte har kollat upp nånting alls :oops:

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Bloodneed »

tror sur är fel ord, har bara svårt att se hur man vet vad man söker om man inte kan definera det själv ..blir ju bara att andra måste kräkas upp bilder tills ni hittar något som passar. tror det bästa du kan göra är att få en grundlig förståelse i vilka förband som finns och hur de klär sig , om ni ska göra något seriöst så gå efter referensbilder . men kvittar det om det ligger nära verkligheten så gå med vad ni gillar . När ni vet vad ni söker blir det lättare att tipsa om var ni får tag i sakerna annars finns ju ofta en kitlist medföljande de bilder på ryssgear som ligger uppe .

med det sagt hoppas jag att ni hittar vad ni söker :)
CTR EP3 Championship White, nuff said

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Rancore »

Tror att Vesslan inte visste (innan 5224) hur han kunde avgränsa sin sökning till visa förband. Inte lätt med alla olika betäckningar osv då man vill börja köra troo. Kul med nytt lag iaf! Jag har sett bilder med akms och akm bland mvd men veterackarns om det är 100% korrekt till FSB. Troligtvis. Ser ju bra ut till en smersh och althyn iaf och gucci-FSB lär ju kunna välja och vraka. :D
выразить солидарность с угнетёнными

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av ministry »

Anledningen till AKM var väl framförallt att den kom med kaliber 7,62 samt ljuddämpare, iallafall är detta anledningen till att vissa VDV-enheter använde(r) den.
Hos FSB samt MVD är den mer eller mindre utfasad till förmån för motsvarade ak100-modeller, om jag minns rätt.

En sak kan du iallafall tänka på, Vesslan! Vad gäller ryska förband, inte så mycket FSB eller MVD, men i övrigt; det som står på papperet att de använder återspeglar mycket sällan verkligheten!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av ministry »

Tänkte mest nu ~2010 och framåt vad gäller ak100, även om (eftersom det är moderlandet) man alltid säkerligen kommer se en och annan relik som personligt val här och där.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Grodlund
Inlägg: 29
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:32 pm

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av Grodlund »

Skippa Altyn och kör Rys-T eller K6-3 istället.
Skillnaden på hjälmarna är minimal, men då kan ni köra MVD istället för FSB och få lite större frihet.
AKM(S) används flitigt av MVD
"Your pumping days are over, Megatron!" -Optimus Prime
"This calls for a very special blend of psychology and extreme violence" -Vyvian

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: hjälp med laginköp

Inlägg av 5224 »

Nja skulle jag säga, det finns speciella avdelningar inom MVD, såsom SOBR som ses med RYS-T allt för jämnan men att den skulle vara särskilt spridd måste jag nog vända mig emot. K6-3 återfinns lite mer, men även här är det lite scarce och rätt nischat efter förband. Säger varken bu eller bä om vilken hjälm de ska köra på, och jag vet att vi brukar klumpa ihop allt inom inrikesministeriet som "MVD" (lite som att generalisera alla olika förband i USA till "amerikanska försvarsmakten bär) då det är ett helsike att reda ut alla förband, men spontant är min tanke: den vanligaste gearen inom förbandet = bäst att köra på.

Bara mina 2 öre, kör loss med det ni känner för! :D
Non Belior Solum Melior

Skriv svar