Nä men kolla. Jag har inte varit o kollat då jag dömde intresset som stendött efter nån dags tystnad (drama-queen?)
Min bedömning av "ryssarna" är ju att de är fler än man ofta tror. Dessutom tycker jag att standarden verkar ha höjts mycket det senaste.
På bullets for the bastards fick vi ihop 40+ ryssar med bra nivå. Det är nu 4 år sedan och jag vet inte hur det ser ut idag.
Sen är ju inte ett högt deltagarantal nån garant för ett bra spel. Snarare tvärt om. Färre spelare sänker också kravet på områdets storlek. Mindre för arr att jonglera med osv.
Tanken jag hade i huvet för mitt "bidrag" skulle då vara typ en halvpluton upp till pluton schpetznas som ska rota upp ett lokalt jihad-näste. Alltså ryssarna är en enda enhet som löser samma uppgifter hela tiden. Skurkarna (mina favoriter) kan vara 10-15st fördelat på mindre grupper ner till trissar och stridspar som mer ska surra runt ryssen och göra livet surt för dom. Hela scenariot i nån slags tre-stregs-raket, med typ 3 stora uppgifter som ska lösas åt båda håll. Enkelt, basic. Lägga all focus ifrån avancerade james bond-scenarion på att istället kvalitetssäkra.
Punkter i ett ev. manifest jag skulle vilja trycka på:
Scenariot Ska ligga i linje med va ryssarna faktiskt gör i verkligheten just nu och kanske 14 år tillbaka. Counter terror, counter insurgency. Ljusskygga förberedelser för ful-anektering är kanske "to soon?"

. Försöka hitta sättningar där man har alla komponenter. Saknar arr tillgång till BTR/BMP bör man hitta en sättning där de naturligt. inte finns med.
Regler Ska främja mer realistiska strider. Strikta ammo-begränsningar och skade-regler som gör att skador suger.
Dresscode Rätt grejer helt enkelt. Gäller även gerillas.
Ambitionsivå Hellre att man fakitskt hinner och ror hem skiten än att man sitter och slipar på nåt mästerverk som blir för arr övermäktikgt (been there). Less is more.
Edit: En liten inventering av ryssjävlarna skulle kanske vara på sin plats. Så man ser vad man har att jobba med? Ny tråd för det.