Arrangörs-allians?

björnä
Inlägg: 34
Blev medlem: tis maj 08, 2012 2:45 pm

Re: Arrangörs-allians?

Inlägg av björnä »

Mera ryssspel ftw.

Jag är på, kom bara med datum i tid så man kan planera in med resten av familjen.

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Arrangörs-allians?

Inlägg av Rancore »

Jag och Nielsen diskuterar detta rätt ofta och även med resten av Krater. Vi kan absolut axla arrangemang.

Vi tänker till hösten, om allt går som det ska, fixa just en helg för ryska lag och spelare i SiB-miljö.

F.Ö, Bullets for the bastards, bääästa spelet!
выразить солидарность с угнетёнными

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Arrangörs-allians?

Inlägg av Rancore »

Då jag lirat som ryss i 8-9 år så ser jag ned och uppgångar. Tycker det allmänt blivit ett större intresse för ryska grejer och att det finns en handfull "ryssar" med standard för impression/milsim nu än för några år sedan. Dock är den skaran alldeles för liten ändå imo. Nu är rysk gear, aegs och replikor lättare än någonsin att hitta så vi bör växa!

Jag tror att det är en ond cirkel som gjort att ryska delen är splittrad och att den gearmässigt svänger mellan 100% korrekta grejer och spelare med en gorka, shemagh och TM ak47. Den onda cirkeln fortgår då andelen spel med ryska deltagare är liten och, särskilt liten med speciella temaspel där vi slipper vara B-styrka, vilket gör att folk drar sig till fraktionerna med häftiga uppdrag och rekvisita (läs: NATO). Detta leder i sin tur att andelen spelare vill satsa på gear hellre plockar på sig riktiga och kopierade NATO grejer. Varför köpa, och jaga rätt på ryskt, när den så sällan får nyttjas? Därav den såkallade splittringen inom ryska grenen. Sen är det ju ett otroligt bollande mellan om man ska spela ryss som inom armén, inrikesstyrkorna eller Federala. :-)

Gillar detta initiativ skarp iallafallt! Mer Kaukasus och ryssmisär!
выразить солидарность с угнетёнными

Skimutis
Inlägg: 46
Blev medlem: mån jul 30, 2012 8:19 am

Re: Arrangörs-allians?

Inlägg av Skimutis »

Nä men kolla. Jag har inte varit o kollat då jag dömde intresset som stendött efter nån dags tystnad (drama-queen?)

Min bedömning av "ryssarna" är ju att de är fler än man ofta tror. Dessutom tycker jag att standarden verkar ha höjts mycket det senaste.

På bullets for the bastards fick vi ihop 40+ ryssar med bra nivå. Det är nu 4 år sedan och jag vet inte hur det ser ut idag.

Sen är ju inte ett högt deltagarantal nån garant för ett bra spel. Snarare tvärt om. Färre spelare sänker också kravet på områdets storlek. Mindre för arr att jonglera med osv.

Tanken jag hade i huvet för mitt "bidrag" skulle då vara typ en halvpluton upp till pluton schpetznas som ska rota upp ett lokalt jihad-näste. Alltså ryssarna är en enda enhet som löser samma uppgifter hela tiden. Skurkarna (mina favoriter) kan vara 10-15st fördelat på mindre grupper ner till trissar och stridspar som mer ska surra runt ryssen och göra livet surt för dom. Hela scenariot i nån slags tre-stregs-raket, med typ 3 stora uppgifter som ska lösas åt båda håll. Enkelt, basic. Lägga all focus ifrån avancerade james bond-scenarion på att istället kvalitetssäkra.

Punkter i ett ev. manifest jag skulle vilja trycka på:

Scenariot Ska ligga i linje med va ryssarna faktiskt gör i verkligheten just nu och kanske 14 år tillbaka. Counter terror, counter insurgency. Ljusskygga förberedelser för ful-anektering är kanske "to soon?" ;). Försöka hitta sättningar där man har alla komponenter. Saknar arr tillgång till BTR/BMP bör man hitta en sättning där de naturligt. inte finns med.

Regler Ska främja mer realistiska strider. Strikta ammo-begränsningar och skade-regler som gör att skador suger.

Dresscode Rätt grejer helt enkelt. Gäller även gerillas.

Ambitionsivå Hellre att man fakitskt hinner och ror hem skiten än att man sitter och slipar på nåt mästerverk som blir för arr övermäktikgt (been there). Less is more.

Edit: En liten inventering av ryssjävlarna skulle kanske vara på sin plats. Så man ser vad man har att jobba med? Ny tråd för det.

Skriv svar