Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Bennybira »

Jupp! Har inte heller hittat mycket referenser. dock har man sett en del bilder på ss summer mönstret. Både i partizan och gorka snitt.

Så om man inte ska CTRL+C en bild rakt av och gå omkring som kloner!
Om man som operatör skulle vistas i skåne t.ex med öppen ljus terräng och lövtäcke som aldrig är på marknivå, + massa fallna orangefärgade löv!
Vore inte SS-autumn ett relativt bra camo? Själv är jag lite inne på att ha båda... och faktiskt variera mellan.

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av 5224 »

Well, om frågan var/är om det används, och då specifikt av utlandsenheter, så är ju svaret nej, SS summer och autum är helt olika modeller, den tidigare har används stort av inrikestrupper (aka. aldrig sett utomlands) den senare inte alls, nånstans, vad vi kunnat se (finns enstaka bilder utanför Gorka-modellerna, men fortfarande inrikes).

...btw så funkar summer väldigt bra om höst/vår med:
Bild
Non Belior Solum Melior

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Bennybira »

mysig bild!

Jupp väl förstådd att de skiljer sig markant. Men ändå. En autumn hade varit mindre synlig på den bilden :o

men jaja! Får ha en av varje i guess ;) Så trampar man ingen på tårna :(


Över till västar:
Lägg undan tankarna på kroppsskydd sålänge. har en svart defender 2 liggandes. Men tror det blir för stort.

Smersh som gäller? eller finns det mer alternativ?

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Rancore »

Bara för att vara tydlig SS summer partizanen är en tunn dräkt som du kan bära över vanliga uniformen eller gorkan bara som den är under varma dagar. Dräkten är vändbar med en subdued "blekare" sida i höstfärger och en sida i färgstarka sommarfärger (som på 5224:s fina bild).

Det låter som att du mer och mer glider in på inrikesstyrkorna vad det gäller gare.

Varför köpa tvo olika gorkor när de de båda är rätt så varma? Mitt tips är en partizandräkt och en regular gorka i ANA-snitt eller -S. Då kan du alternera kamouflage efter terräng samt behålla värmen beroende på klimat. Sen är det två enormt snygga uniformer. :-)


VÄST: Ohotad för inrikesstyrkorna för det tidsspan du verkar peppad på ~2003-2007 är väl smershen. Dock behöver du hitta den i passande färger om du ska vara kräsen. Den som säljs nu idag har en gråare färg. Annars är väl M22/M32 tarzan ett alternativ samt Dynaforce M32.

24 februari 2014, 10:22:

Enklast är som vanligt dock om du letar bilder som du gillar. Därefter frågar vad det är på bilden som du inte vet vad det är så kan vi hjälpa dig. Till mångas bestörtning så visar sig det här med att lira "ryss" inte räcker långt med en TM ak47, florauniform och palestinasjal (menar inte att du är en sådan alltså!). ;-)

Poängen är: samla ryskt är förbannat kul, och halvsvårt om vartannat dock aldrig så lätt som idag, men det finns så många olika inriktningar.

24 februari 2014, 10:32:

Hittade lite mer trevliga bilder att lägga upp i tråden här. GRU13 förra hösten kring en UAZ (Evilstanks skönhet):

http://www.hittersten.se/CID3-2013-09_H ... _3974.html

Tänk en BTR och UAZ i kolonn. :-)

Hittade även denna på militaryphotos ryska tråd:

http://img19.imageshack.us/img19/3880/img9839os2.jpg

Smersh och partizandräkt på en MVD kille.
выразить солидарность с угнетёнными

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Bennybira »

Mjo... vill inrikta mig INNAN multicam vågen.. den gör mig illamående.

Partizan M i sommarfärg (den lite mörkare) har fallit mig i smaken.
Mest för att dens reverse är så fin ;)
Sen är tanken med gorkan att kunna bruka den civilt också... då den verkar vara ett riktigt rejält täckplagg!

Smersh blir det nog.. i brist på annat faktiskt. Lite halvmodulärt med.

Vidare...
Kängor?
Rätt "randiga" tröja?
Etc etc.

Vill ha en milsimbar gear... och vill itne ha ovänner bland de som redan spelar ryss här.

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Rancore »

Partizan-M är dock ganska ovanlig också! Har knappt sett den "in use". Sitter äntligen vid en dator. Här har du bra bilder med SS partizan (båda sidorna visas av dräkten):

http://englishrussia.com/2011/01/05/sor ... cure-with/

Bild

Bild

Bild

Bild
выразить солидарность с угнетёнными

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Bennybira »

Fått tag i en gorka E - SS summer... den får duga tills allt annat faller på plats med smerch etc.
blir även en SS summer Partizan senare :)

Men med inköp av BRDM, nytt kök & garagebygge så blir det en långsam process!
Tack för all hjälp sofar! Kommer ställa fler frågor här senare :)

Börjar med:

Vart får jag tag i en smerch? Som passar mig och min bössa (ak74s)

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Rancore »

Jag vill se bilder på ditt fordon!
выразить солидарность с угнетёнными

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Bennybira »

Det kommer <3

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Gearfrågor - Uniformer & västar (ryska)

Inlägg av Rancore »

Lite gammal bild men från den eran då ryska garen var som snyggast enligt mig!

Bild

Vilken bestyckning kommer den med? Är det möjligt att få kanontornet att skjuta plast? :shock:
выразить солидарность с угнетёнными

Skriv svar