Magasin till AK-74

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

Hej!

Var kan man få tag i magasin till 74 som är gjorda av stål och vilka tillverkare som gör bäst välbyggda?
Letar efter midcap.

Har nämligen köp e&l AK och det följde den snygga/fula orange magasin.

Uppskattar alla svar!!

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Paxz »

Tror dessvärre att det inte finns några AK74 magasin i stål eller någon metall. Inte till airsoft iaf. Kan kolla om det släppts några magasin i stål nyligen eller om det redan finns. Men kan nog säga redan nu att du inte borde hoppas allt för mycket då AK74 kör med plast av en anledning. Jag vill minnas att jag såg AK74 magasin i stål någonstans för bara någon vecka sen. Men det kan likväl ha varit AK47 magasin.

Om du inte gillar magasinen som är orange till färgen så får du skaffa dem som är plum eller svarta istället. SRC har bra svarta magasin och MAG har bra i plum.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

jaha, det var synd. Har sett att det finns i metall till 47 iaf.
Har du lust att länka där dem du nämnde säljes?

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Paxz »

AK47 har i stål, där är det istället ungefär lika vanligt med magasin i plast som det är för AK74 i stål. ;)

MAG's magasin har de flesta, SRC är inte lika vanliga. Men här du ett par länkar iaf.

http://www.rodastjarnan.com/airsoft/src ... ddare-5921
http://miltac.se/shop/product_info.php? ... egd4airi22
http://www.airsoftbutiken.se/product.ht ... gory_id=76
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

Tack för det!

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Namboy »

Cyma har AK74-magasin i stål. Säljs här på Taiwangun. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

Den passar mer till AKM, tror att dem har märk ut den fel.

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Paxz »

Se på fan! Visste att jag sett det någonstans. Var som sagt jäkligt osäker på om det inte bara var AK47 magasin jag såg, och det vore väl inte så konstigt då de nästan är identiska i jämförelse med AK47 magg.

Jag kom på en jäkligt viktig detalj sen också, dum som jag är. Jag glömde att nämna att de flesta AK modeller i airsoft kan använda både AK47 och AK74 magasin oavsett plattform. Har du då tur så passar vanliga AK47 magasin i din bössa. Oavsett vilket så finns det inte några AK74 magasin som ser ut som de vanliga snygga/fula i orange som är i metall istället. Inte som jag haft nöjet att stöta på än iaf. Jag misstänker att det kanske var det du var ute efter. (?)

Edit: De AK74 magasin i stål som finns till "the real deal" ser även dem ut som AK47 magasin.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

håller på att samla info om VDV 45 för att kunna spela dem sen därför letar jag efter den rätta magen som ska vara helst i metall/stål.
Visst har det förekommit i enstaka fall att man använde ak-47/AKM mag på 74 så kanske köper ett par såna än så länge.

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Namboy »

De riktiga magasinen gjorda för ryska 5.45 ser ut som 7.62-magasinen men har en "rakare" form, som magasinen jag länkade.
Bild

Jag har ingen aning om till vilken utsträckning dessa magasin används av ryska trupper, men jag skulle nog med säkerhet kunna säga att polymer/bakelitmaggen är betydligt vanligare.
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar