Magasin till AK-74

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

schysst! Då bir det inköp av MAG magasin.
Tack för alla svar!

2 februari 2014, 00:18:

förresten. Vilka magasinet har bäst kvalité, alltså till AK-74? Är det MAG?

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Paxz »

Syftade mest på Instants inlägg när han skrev att RS magasinen är i bakelit. Det lät nästan på dig som att du menade att RS maggen inte var av bakelit då nämligen så ville bara dubbelkolla så jag inte missuppfattade dig.

@Dempa: Jag slår fortfarande ett slag för MAG och SRC's magasin. De är om inte annat väldigt prisvärda och har ytterst sällan problem med matningen. Det enda som skiljer dem åt är att SRC's magasin har en mer sträv textur medans MAG har en mer blank. Rent prestandamässigt är de lika bra.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

ok,ok. hur är det med G&P då?

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Rancore »

Jag lever enligt devisen att kvalite alltid trumfar kvantitet. Köpte alltid MAG förut men har nu övergått till G&P. Helt annan kvalite och matar gudomligt bra. Sitter även som ett smäck i min LCT. MAG kan vobbla och ha sig.. :-)

2 februari 2014, 11:13:

Skrev svaret samtidigt som du skrev frågan :-)
выразить солидарность с угнетёнными

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

Håller med dig att kvalitet kommer innan kvantitet. Hellre köpa lite dyrare sak och ha den länge än tvärtom. men tror att det blir först MAG-pack sen köpa G&P en i taget...))

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Paxz »

Jag har bara haft sex G&P magasin att testa med, och två av dem tappade spänst i fjädern fortare än kvickt. Och då har jag aldrig förvarat dem laddade eller låtit dem genomlida någon vård på något sätt. Inga andra AK magasin kört med har behövt detta. Använder fortfarande samma MAG magasin som jag köpte för säkert fem år sen utan minsta problem.

Jag vet inte om jag bara hade otur med mina G&P magasin, men det var tillräckligt för mig att inte rekommendera dem till någon. Speciellt inte med tanke på att de kostar betydligt mer än både MAG och SRC.

Jag hittade inte så mycket om andra som haft problem med G&P, så jag kan vara lite kvick med att döma ut dem. Posten i denna tråden från ett annat forum är det enda negativa jag kunde hitta om dem just nu.

http://www.airsoftforum.com/board/lofiv ... 53270.html
I don't have much love for G&P AK midcaps, mine didn't feed very reliably, so you should probably go with the MAG midcaps. I've had very good experience with KA midcaps in general, so that might also be an alternative?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Tikka
Inlägg: 100
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:50 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Tikka »

Jag har haft ett 20-tal G&P midcaps för AK, enligt min erfarenhet de bästa jag haft och det enda märket jag använder till min LCT. :)
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Skepparn »

G&P ska ju vara kända för att mata illa i förhållande till MAG. Mina G&P har jag fått modifiera för att de ska funka ordentligt.

Och enda anledningen till att MAG matar bättre än G&P är för att G&P har för svaga fjädrar, medan MAG har på tok för starka fjädrar.

Oavsett så fixar du felet genom att snedfila följaren i det felande magget eftersom det är doublestack, och inte singelstack.
Jobbar på Röda Stjärnan

Dempa
Inlägg: 13
Blev medlem: ons jan 08, 2014 7:55 pm

Re: Magasin till AK-74

Inlägg av Dempa »

Tack för förklaring!

Är det någon som vill bli av med sina mag, G&P eller Mag?)))

Kan man konvertera rs magasin till airsoft? Och är det en jobbig process i sånt fall?

Skriv svar