Vapenlampa till AK74?

thejohan
Inlägg: 18
Blev medlem: ons nov 28, 2012 8:26 pm

Vapenlampa till AK74?

Inlägg av thejohan »

Hej!

Jag har en AK74M med en GP25 monterad och vill även montera en vapenlampa av något slag.
Är det någon som gjort detta eller har erfarenheter på hur man kan montera på bästa sätt?

Tack på förhand! :)

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av Paxz »

Du är inte ute efter att följa någon impression utan vill bara montera en lampa på bössan? Om du inte har RIS/RAS så finns det olika fästen att köpa som man sen kan montera t.ex. laser eller lampa med.

Ett exempel så du förstår hur jag menar:

http://shop.ehobbyasia.com/lumintop-tri ... uu9Ffl5Otw

Ena ringen fäster man runt pipan och den andra runt lampan. Är dock osäker på om just den jag länkar till har rätt storlek på ringen. Annars så finns det ringar som man kan justera storleken på så de passar flera olika vapen.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

thejohan
Inlägg: 18
Blev medlem: ons nov 28, 2012 8:26 pm

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av thejohan »

Perfekt! Precis vad jag var ute efter :D Tack!


Saknar RIS/RAS och de vapenlampor som finns som är "RS" sitter där min GP25 är placerad.

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av 5224 »

Finns ju en drös med sidomonterade lampor RS med, de första jag fick upp i arkivet:

Bild
Bild
Bild
Bild
Non Belior Solum Melior

thejohan
Inlägg: 18
Blev medlem: ons nov 28, 2012 8:26 pm

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av thejohan »

Bilderna du la upp visar ju bara vapenlampor med antingen rails eller utan GP-25.

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av 5224 »

Ja? GP-25 fäster i gaskammaren (eller på en del as-varianter på pipan), men hänger under handguarden så en lampa monterad under handguarden eller under pipan fungerar inte, det finns dock inga hinder för att ha en railad handguard eller för den delen ha en lampa monterad på sidan med en GP-25 på.

Om du kan köpa en metallring att fästa lampan på ser jag inte några hinder att köpa en railad handguard, och du sa att alla lampor som är "RS" sitter monterade där din GP-25 är, case and point, så är inte fallet.

....+ den nedersta bildens översta bössa har en lampa monterad på gasröret.
Non Belior Solum Melior

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av Paxz »

Tror mer han reagerade på att du visade bössor som använder RIS/RAS till att fästa lampor och att han inte har eller vill ha detta själv. Men det får han uttala sig om själv.

Du råkar inte veta vad det är för lampa eller fäste till lampa som den nedersta bilden använder sig av? Det ser onekligen ut som en Surefire av något slag.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av 5224 »

Säger ju att han inte har RIS/RAS, inte att han inte vill ha det, antar att han saknar en sån där metallring med. ;)
Men visst, det får en ju välja själv hur en vill ha det, framgår dock inte att det är anti-RIS/RAS.

Neee, ingen hejare på lampor, den enda lampan jag vet som sidomonterats (förutom zentico) och jag fått namn på är SureFIre scout, men den är det ju inte.
Non Belior Solum Melior

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av Paxz »

Sant! Men sen gillar han kanske inte utseendet på RAS handguards och föredrar det klassiska utseendet. Allt vi kan göra är att spekulera tills han öppnar munnen själv. ;)

Oavsett vilket så kan vi bara hjälpa honom med det lilla man vet. Han frågade hur man kan montera en lampa på det han har nu och då är en metallring mer eller mindre det enda alternativet. Och duger inte det så är RIS/RAS det andra alternativet.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Vapenlampa till AK74?

Inlägg av Rancore »

Zenit B10 handguarden går använda tillsammans med GP25 och lampa på railen. :-)
выразить солидарность с угнетёнными

Skriv svar