Någon som köpt E&L`s AK?

Tikka
Inlägg: 100
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:50 pm

Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Tikka »

Såå.... denna skapelse som diskuterats har nu släppts, hittar en polsk recension av den och en tråd på Arnies som försvann. Jag har letat på RedAlliance men inte hittat något.

Någon med mer info?

http://www.emei-landarms.com/
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

runurnext
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 18, 2013 1:33 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av runurnext »

Har en på väg hem 8-)

Tikka
Inlägg: 100
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:50 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Tikka »

Som du säkert förstår så blir jag och säkert andra glada om du sedan vill dela med dig lite erfarenheter om denna. :P
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

runurnext
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 18, 2013 1:33 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av runurnext »

Absolut kan jag så göra >_<
Kan ha en liten fotosession när den anländer.
Det blev en 74N
http://gunfire.pl/eng_pl_ELS-74N-assaul ... 731_11.jpg

Under tiden, någon som kan länka till en online butik som säljer ryska (moderna) hjälmar.

samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av samc »

Gött! Vilken köpte du?

anzac
Inlägg: 17
Blev medlem: lör maj 11, 2013 6:47 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av anzac »

Har sen fyra månade tillbaks ungefär varit en lycklig ägare av en E&L AKS-74N. Tycker den är helt galet stabil, gedigen och tung. Min riktiga AK5 i lumpen kändes inte lika gedigen som den här pjäsen.

Några av delarna är real-steel från fabrik, tex gascylindern i övre delen av handguarden. Den var manuellt deaktiverad genom att man fräst ett spår i metallen under handguarden. (för att inte det skall bli problem med import till vissa länder gissar jag) Skall tydligen vara fler delar som är från riktiga vapen, men jag kan inte säga att jag är tillräckligt insatt för att avgöra om så är fallet. Det enda jag kan säga är att vapnet i övrigt håller samma standard.

Har inte hittat en enda del i den som inte är gjord i stål eller trä, förutom delar i gearboxen. (tapetplate, pistong osv) vad gearboxen är gjord i för material är svårt att säga, rejäl metall är det iaf. Ytan på metalldelarna är inte målad utan snarare nån sorts oxidering eller liknande (?) vilket efter att man använt den ett tag ger själva metallen en halvmatt svart färg. När man plockar den ur lådan är den rejält insmord i vapenolja och ganska glansig. Trädetaljerna är mörkt bruna med en aning åt mörkt mörkt rött med klarlack över.

Har öppnat och gått igenom gearboxen och till skillnad från cyma, kalash och TM AKs jag pillat med tycker jag det kändes lite mer påkostat, bra chimmat och inte som på många andra kinavapen överdoserat med konstiga fetter, hade jag inte varit tvungen att byta fjäder hade den på inget som helst sätt behövt gås igenom. Skall tilläggas att jag meckat en del med bössor, men jag är på långa vägar inte nån expert på internals.

Vapnet skjuter lite väl hårt direkt ur lådan för vår svenska standard, och byte till en m120 fjäder rekomenderas. Har endast testat den med det medföljande midcap magasinet, MAGs midcaps och ett moddat real-steel mag med G&G GK74 internals och de fungerar klokrent. Kan testa med kompisens cyma mag imorgon och se om de fungerar.

Har inte mycket dåligt att säga om bössa om jag ska vara ärlig, det som skapat mest huvudbry är bristen på info om tex vilka magasin som fungerar i den, samt att jag till en början var lite besviken på färgen på trädetaljerna. Men jag har insett att det kommer lösa sig med tiden när vapnet får lite patinering, alla bilder man ser på AKs är ju på riktiga trotjänare som varit med i några år.

Om nån har frågor, eller vill att jag ska ta några bilder på nån särskild detalj är det bara att säga till.
Opfor på heltid med med en smak av vodka!

Сила Народная!

Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Borka »

Jag beställde en E&L AKM idag. Återkommer med bilder och erfarenheter efter nästa helgens spel!

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Nielsen »

Några av delarna är real-steel från fabrik, tex gascylindern i övre delen av handguarden. Den var manuellt deaktiverad genom att man fräst ett spår i metallen under handguarden.
Det där är inte sant, det är bara marketing. Gick samma rykten om Real Sword men det finns inget som kan bekräfta detta så ta det med en nypa salt.
Har sett andra modeller med spår i gasröret. Så tro inte på allt ni läser ;)
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

runurnext
Inlägg: 5
Blev medlem: mån mar 18, 2013 1:33 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av runurnext »

Spelat över 10år nu, aldrig varit mer nöjd över en bössa direkt ur lådan än min E&L.

Skriv svar