Någon som köpt E&L`s AK?

Användarvisningsbild
Borka
Inlägg: 53
Blev medlem: fre maj 25, 2012 2:34 pm
Aktiv sedan: 2010
Ort: Göteborg

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Borka »

Nu har min kommit och jag har hunnit spela, åtminstone en stund, med min E&L AKM.

Första intrycket ur lådan: Skitball! Kvalitetsintrycket är helt klart i linje med Real Sword.
Hela pjäsen känns som ett enda stycke, ingenting som vobblar, skramlar eller ger med sig någonstans. Trä't är enormt snyggt laminerat, kolven har en lucka för AK-rengörings-kit (som följer med och passar i kolven).

Gearboxen såg jättebra ut direkt ur lådan. Bra tätad, shimmad och mycket sparsamt med fett. Allt jag behövde göra var att byta fjäder då den kronade 138m/s med 0.20 ur lådan. Det tråkiga är att bössan fortfarande kommer med tamiya-kontakt. Batteriutrymmet är rätt begränsat, men jag har fått plats med ett 7.4v 1200mAh "AK"-sticka och ett Firefox 11.1v 1200mAh utan problem.

Bössan kommer för övrigt med ett midcap (!) som sitter som berget. SRC AK47-magasin passar också i bössan. Har även provat Cyma 096-magasin (polska AK74) men dessa passade inte, vilket i sig kanske inte är någon katastrof direkt.

Jag är helt såld på E&L och kommer skaffa fler bössor ur deras sortiment. En bössbild.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av ministry »

Fick min idag.

Måste säga att det är fina externals för pengarna, inte riktigt på LCT:s nivå men vi pratar ju också någon tusenlapp mindre. Iallafall tung och gedigen till tusen. Inte en tillstymelse till glapp.

Väl värd priset, men för guds skull trimma ner den. Min kom ur lådan över 140 m/s. Det är snudd på semisniper och åtminstone 20 m/s över vad en autobössa bör göra.

Och vad fasen är grejen med att de badat hela bössan i smörjfett... :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

spiken
Inlägg: 3
Blev medlem: fre maj 02, 2014 2:33 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av spiken »

Det här kanske kan vara något att titta på för er som funderar på att köpa! ;)

https://www.youtube.com/watch?v=KToE4m48fvQ

Ett "litet" stress-test

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Cire »

Ni som äger E&L, hur står sig motor och prec-pipan? Insidan av gearboxen, med kuggar osv? Vad krävs att uppgradera dvs.

Davveth
Inlägg: 16
Blev medlem: ons jun 26, 2013 9:46 am

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Davveth »

Köpt E&L AKM och var mycket nöjd med det yttre. Prestandan var sådär men funkade definitivt. Det yttre är definitivt värt det.

Köpte sedan ett conversion kit för att bygga en "AK-104". Delarna var precis lika bastanta som AKM:en. Det enda minus var att jag inte fick några plastdetaljer (stock, handguards) till.

MacskillsHippie
Hippie
Inlägg: 38
Blev medlem: tor sep 19, 2013 11:55 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2013
Ort: Landskrona

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av MacskillsHippie »

@Frogsuit, troligtvis beror det på att du antingen 1. har ett för snabbt avtryckarfinger, 2. du fullföljer inte hela avtryckningen, hade likadant problem med min G&G men jag var för snabb på semiskotten, den enda som visat sig klara sådana snabba semiskott som leverantör är dock ICS
- Necromancer of Cannibal Hippies
- PTWXSNIGEL

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Gwlyddyn »

Vet precis vad du menar och det kan hända alla bössor. Stoppa i en mosfet med AB, som du ändå vill ha, så slipper du det.

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Någon som köpt E&L`s AK?

Inlägg av Vaksai »

Gwlyddyn, AB hjälper ju dock inte om man har för snabbt avtryckarfinger, problemet uppstår ju pga att strömmen bryts mitt i en cykel.
Cycle-completion (ASCU/Chimera/specter) eller en bättre motor/snabbare kuggset hjälper dock.

Eller så håller man inne avtryckaren tills skott kommer ;)

Skriv svar