Ryss - tactical sidearm.

AnteJ
Inlägg: 23
Blev medlem: sön nov 03, 2013 6:22 pm

Ryss - tactical sidearm.

Inlägg av AnteJ »

Privet!
Söker som rubriken säger ett tactical sidearm för ryss/balkan/kaukasus-spel. Har en RS SVD som main weapon, men har inte riktigt samma budget att lägga på ts. Är i start-up mode vad gäller AS och siktar till en början på att spela irreguljär/guerilla/bad guy. Prylarna får helt enkelt köpas in efterhand som det finns rubel och kopek att köpa dem för.

Jag har funderat i banorna akm, ak74, aks74u, men det är kanske overkill (måste kolla vad det heter på ryska) att köra automat som sidearm? Vad finns det för pistoler? Röda stjärnan har en TT, men utöver den har jag inte sett så mycket. Vilka pistolmärken funkar?
Davai, davai kamrater!

Ps: излишним är overkill enligt google translate. :twisted:

6 december 2013, 00:45:

Är det ingen som kan rekommendera ett anständigt andra vapen? Vad har ni för tankar? Vilka vapen används och har faktiskt använts som sidearms?
Irreguljärt lämnar ju ganska lösa tyglar, men om jag vill börja bygga upp ett schysst kit för lite seriösare lir sen?

listentoyoureyes
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jun 14, 2013 1:25 pm

Re: Ryss - tactical sidearm.

Inlägg av listentoyoureyes »

Det blir för tungt att bära på en svd och en ak. Jag skulle rekommendera en pistol, typ en makarov, grach eller glock.

MakingPeopleCrazy
Inlägg: 137
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:29 pm

Re: Ryss - tactical sidearm.

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Om det inte specifikt måste vara ryskt utan kan vara ett balkiskt side-arm så finns det några stycken.

T ex Vz.61 även kallad Skorpion. Sen har vi även CZ-75.

Sen använder väl vissa speciell enheter inom ryssland glock om jag inte minns helt fel? (Någon som är mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!



Affärsredovisningar

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Ryss - tactical sidearm.

Inlägg av Rancore »

Jag har en co2 makarov som strypts för att funka i CQB. KWC Makaroven har börjat ta slut överallt men det bör gå leta rätt på fler.

http://www.youtube.com/watch?v=qWz9YatD1n0

Här är guiden som jag följde för att få den att fungera. Jag använde väggpluggar som bushings. Slipade helt enkelt med ett fint sandpapper och chronade tills jag var nöjd. Gick åt några patroner med kolsyra men det är ingen big deal. Ha på dig handskar bara när du tömmer patronerna för att slippa frostskador. :lol:
выразить солидарность с угнетёнными

Skriv svar