Pistoler

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Pistoler

Inlägg av ministry »

Vilka tillverkare av ryska pistoler finns det i dagsläget?

Både WE och SRC släppte ju TT30 Tokarev och iallafall WE:s dito verkar ju finnas överallt. Men hur är det med de andra pistolerna?

Jag tänker ffa. på Makarov och APS. Jag har för mig att jag sett någon Makarov på wgc eller liknande men denna var sedan länge slutsåld.

Ryska Gletcher gör ju det mesta (p-ya grach, aps, osv.) men givet de ryska vapenlagarna är det inte helt lätt att få hit dessa.

Så lista gärna de ni känner till, företrädelsevis några som fortfarande tillverkas.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Pistoler

Inlägg av Namboy »

Jag har sett att WinGun tillverkar/tillverkat en M1895 Nagant och den finns att köpa lite varstans.
Länk till den på Evike.

KWA har haft en Makarov på gång väldigt länge, men jag vet inte om den är ute än. :(
"We're surrounded. That simplifies things."

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Pistoler

Inlägg av ministry »

KWA har ju pratat Makarov i över två år, så den tror jag först på när jag ser den :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Pistoler

Inlägg av Nielsen »

KSC verkar ha en PM på gång också men det finns inga riktiga detaljer i dagsläget.
Det ryska företaget är ju inga "riktiga" GBB om man kikar på tex TM eller KWA's system.

Går att köpa Gletcher inom EU också men var beredd på att hosta upp lite pengar för en pistol som skjuter 110-140m/s.
I dagsläget vet jag ingen som lyckats strypa Gletcher's system.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Pistoler

Inlägg av ministry »

Gletcher gör ju ffa. 4,5 kal. för metallskott, typ luftvapen, iallafall såg jag nästan bara sådana när jag tittade i butik där, så jag antar att de använder i stort sett samma princip i sina 6mm?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Pistoler

Inlägg av TwinkleDew »

Tror attt umarex har en Makarov men den räknas väl inte ;) typ 150 m/s stock och GNBB
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Pistoler

Inlägg av Nielsen »

Jo gletcher gör egentligen luftpistoler men har hoppat in på airsoftmarknaden lite lätt, det är exakt samma konstruktion bara det att dom gått upp lite i diametern på pipan och magasinet. Hört att dom även ska ha någon hop-up i dessa airsoftpistoler men inget jag kan bekräfta, verkar vara lite si och så.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Chaindance
Inlägg: 72
Blev medlem: tor maj 24, 2012 6:14 am

Re: Pistoler

Inlägg av Chaindance »

http://gunfire.pl/search.php?filter_tra ... 1204730035

Wingun har precis släppt 3 modeller på Makarov drivs av Co2 men ser ut att hålla sig i under 100 m/s har beställt en ska återkomma när den testats!

Fabbriank
Inlägg: 61
Blev medlem: lör aug 18, 2012 12:28 am

Re: Pistoler

Inlägg av Fabbriank »

Såg ju riktigt nice ut, med blowback och allt :)

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Pistoler

Inlägg av Nielsen »

Ännu en 4.5mm pistol som byggs om till "airsoft" kul med blowback men tråkigt utan hopup.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skriv svar