Smersh-hjälp

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Smersh-hjälp

Inlägg av p33krN »

Hej!

Jag har nyligen trillat in på ryssgear. Har skaffat mig en Gorka-E (summer partizan) samt en AKS-74M.


Så nu är det bara västen som fattas. Har letat som tusan men jag kan inte hitta en komplett smersh.

Det är en sådan som jag är ute efter: http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... ersh-11869 (men finns inte i lager).

Några tips om vart man kan hitta en?
Senast redigerad av 1 p33krN, redigerad totalt 0 gånger.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av Rancore »

www.frontowiec.com, www.soviet-propaganda.com eller via Wildtomcat på Red-alliance. Välkommen till ett trevligt träsk! :D
выразить солидарность с угнетёнными

El_Gringo
Inlägg: 22
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:49 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av El_Gringo »

Snacka med Dimitri på soviet-propaganda.com, alternativt frontowiec.com, det är en polsk hemsida så du slipper tulla på grejerna om du beställer därifrån :)

Edit: Fan Rancore, stolpe ut för mig.. Du hann före ;)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av p33krN »

Alla "kompletta" smershar på soviet-propaganda är slutsålda.

Såg dock att det fanns "Smersh-parts" - går det bygga ihop en egen smersh? Isåfall, vilka delar ska man välja? Det enda jag vet är att jag vill ha något som liknar denna smersh:
http://h10.abload.de/img/15ooo.jpg


El Gringo: Jag kunde inte hitta några smershar på frontowiec, vore najs att beställa från Polen dock!
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

El_Gringo
Inlägg: 22
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:49 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av El_Gringo »

Aah, lagersaldot stämmer inte alltid hos Dimitri, lättast är att mail:a honom, han är otrolig när det gäller att hitta saker :)

http://frontowiec.com/index.php?p990,smiersh-ak såg dock att den också var slutsåld..

Självklart kan du bygga ihop en själv, vet dock inte hur det står sig ekonomiskt mot att köpa en färdig.. Det måste du räkna på isf. Dock verkar många smersh-delar också vara slutsålda för tillfället..

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av p33krN »

Har du lust så får du gärna göra det :)

Det jag är ute är väl mestadels bara en smersh med plats för typ 8-10st AK-74 magasin, buttpack och kanske någon slags radioficka.

Det jag är förvirrad över är själva grunden, köper man ett "Wide belt" och sen suspenders och rigging-bälte och kopplar sedan på fickorna på bältet?
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av Supernaut »

p33krN: Smershen på bilden består av delar som är ur produktion sen många år och eftertraktade av samlare. En modern variant skulle innehålla:
- 1x Bälte
- 1x Ryggdel till bälte
- 1x Sele
- 2x AK-fickor
- 1x Buttpack
- 1x Radioficka
- 1x Medkitficka

Det mesta är slut som du ser, men det finns andra återförsäljare. Du kan även välja att köra på MOLLE-varianter, men notera då att du får köpa granatfickor till AK-fickorna löst.

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av p33krN »

Ah ok, då fattar jag! :)

Fin fin lista där Supernaut! Nu fick jag lite bättre koll på vad jag ska leta efter. Ska ta och slänga iväg ett mail till Dimitri och se hur det ser ut på lagret.

Tack för hjälpen!
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av 5224 »

Finns en liten underdog som du också kan prova, han är lätt den hjälpsammaste människa jag någonsin har haft att göra med:
info@equip​center.ru

Andrey på Equipcenter, han brukar alltid kunna gräva fram prylar och är helt sinnesjukt trevlig och serviceminded.

http://equipcenter.ru/en/
Non Belior Solum Melior

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Smersh-hjälp

Inlägg av BlackGoat »

Håller med 5224!
Andrey på Equipcenter.ru e lätt den bästa försäljaren jag haft å göra med :)

Går du in under "tactical gear" och "components" så har du alla delar du behöver för att bygga ihop en hel smersh.
Köper du en hel smersh på typ soviet-propaganda så får du bygga ihop den själv i vilket fall ;)

Välkommen till den rätta sidan! Vi har kakor! :D

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar