hjälp med fsb kit!

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av 5224 »

Taget, jag har inte varit och röjjt i den delen så mye än.

Det jag primärt reagerar på är just RBR-hjälmen, just eftersom den inte synts till i skarpa lägen än trots att det fotas och filmas vid skarpa TsSN -insatser som aldrig förr.
Allt beror ju på var man lägger nivån, vi har ju avvägt kostnaden/projektet att få tag i rätt overall i relation till antalet spelare och sagt att vi kör på alternativ (FORTs civila variant eller motsvarande stand in), det gör det ju inte "rätt" i relation till vad de använder ändå, det är ju en kompromiss. :)

Men med de här lite lösare ramarna skulle jag kunna tipsa om lite fler saker:

TsSN (Alpha, Vympel och Smerch) har köpt in en drös SSO modular vest, så de är ju t.ex kosher att köra med. Första bilden jag kom på bara:

Bild

Man kan be Dmitry på SovietPropaganda beställa, här är den på SSOs hemsida:
http://www.sso-mil.ru/catalog/115/1017

Kängor används lite allt möjligt, officiellt inköpta finns ju förutom StarForce även Crispi Sahara, Evo varianten duger gott för ett modernt kit.
http://www.crispi.it/en/black-quality-s ... _black.php


Finns även bra med bilder på vanlig Defender II i grönt:

Bild


...och MOLLE variant om man vill skippa väst över:

Bild
Bild
Bild

...sista bilden är dock inte TsSN utan något lokalt FSB, typ ROSN alt. FSBs antidrog-grupp.

Som synes används LsHZ-2DT friskt skarpt, grönt överdrag, svart och utan. Finns att få håll i RS och även repro (dyr som helvete dock) om man inte vill köra RBR (den här är iofs "M" varianten, men den används ju med):
http://www.helmetreplicas.net/ProductDe ... elmet_base

Hmm, nog det jag kan komma på så här på rak arm.
Non Belior Solum Melior

trigger
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jul 30, 2012 6:56 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av trigger »

hur mycket kostar sso västen 5224 länkade? sidan fungerade inget vidare för mig.
finns det någon som gör replika på den västen?

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av ministry »

Du kan inte köpa direkt från sso-mil ändå. Den finns på Soviet-Propaganda, ca 110 USD. Fickor tillkommer naturligtvis.

Det finns inte många replikor av ryska saker generellt, marknaden är för liten. Många replikor (förutom hjälmar och defender-skydd) kostar nästan lika mycket som originalen, se exempelvis SNAKCHINA.

Köp SSO, cry never :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Rancore
Inlägg: 279
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:37 am

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av Rancore »

Ett tips är ju också Dex's svarta replika av MOLLE defender 2 son går loss på 135€. Då får du även med fickor och kan köpa till fler. :-)

Ps. Dex nås lättast via Red-alliance (ett forum som är ett måste för alla ryssofiler). Ps.
выразить солидарность с угнетёнными

trigger
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jul 30, 2012 6:56 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av trigger »

om det nu är så att jag köper en molle av dex på red alliance kan jag köpa vilka mollefickor som helst i efter hand då?
som ni hör är jag jättedålig på västar och utrustning så all hjälp jag kan få uppskattas enormt


trigger
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jul 30, 2012 6:56 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av trigger »

om jag nu köper en repro av snak-china på red alliance hur lång tid tar det att få hem den?
är han en pålitlig säljare så man inte betalar och inte får några saker?

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av 5224 »

Har köpt från han tidigare, funkade prima då och har goda omdömmen på RA, tar paypal med va? Isåfall är det ju en extra säkerhet.

Så lång tid posten tar på sig, har i lager (haft innan ilfl) så1-2 veckor typ?
Non Belior Solum Melior

trigger
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jul 30, 2012 6:56 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av trigger »

tyvär har jag inte paypal men min bror har så det borde inte vara några bekymmer med den biten.
jag har skikcat ett mail till honom nu så får vi se vad han säger för något :)

trigger
Inlägg: 25
Blev medlem: mån jul 30, 2012 6:56 pm

Re: hjälp med fsb kit!

Inlägg av trigger »

jag har inte fått något svar än av snack-china.
brukar han vara snabb på att svara?

Skriv svar