6b27 använt av FSB?

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

6b27 använt av FSB?

Inlägg av ministry »

Hallå.

Jag satt i vanlig ordning och skummade igenom lite bilder och såg denna på russianmilitaryblog.
Bild
Enligt sidan var det "Training of FSB and MVD" men det känns ju lite smått otippat att de skulle träna tillsammans i samma utrustning. Vidare stod det iallafall att det är 6b27:or de har på sig, och fästningsanordningen ser ju iallafall korrekt ut för 27:an, men i och med hjälmdok på har jag svårt att vara säker.

Jag tyckte iallafall det var intressant givet att båda ministerierna - om det nu är dessa, det vill säga - använder dem med tanke på allt gucci de har att sätta på huvudet... Så, är det någon som sitter på mer information och bilder? Är det ett vanligt förfarande att man använder arméns (samt marinens och VDV:s) leksaker i dessa dagar?

mån 04 mar 2013, 17:24:

Fann lite mer bilder där man såg pojkarna från MVD; de bar inte samma saker (heh, Sphera), så jag drar slutstsen att ovanstående pojkar är från Federalnaya... Frågan kvarstår dock, hur vanligt är det med arméns 6b27? Jag gissar undantagsfall, men jag är knappast säker.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: 6b27 använt av FSB?

Inlägg av 5224 »

Mmm, den där sidan har sagt skrivit lite tveksamma saker förr så det ska man nog ha med sig.

Ett exempel, här påstår h*n att skyddsvästen är en "Korund VV", men är en Kazak 6:
http://www.russianmilitaryblog.com/2010 ... -unit.html

Blandar ihop enheter och mycket "flora suit, combat backpack and assorted weapons", lika innehållsrikt som "kläder, rygga och lite vapen", men har man med sig det så finns där en del intressanta bilder. :)
Non Belior Solum Melior

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: 6b27 använt av FSB?

Inlägg av ministry »

Ja, sannerligen. SSO Sumrak har bl. a. varit "soviet klmk".

Men, är det 6b27or de använder - och hur vanligt är det att federalniks leker med arméns leksaker generellt?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar