Scope Kamera?

Paccy
Inlägg: 19
Blev medlem: tor jun 19, 2014 6:03 pm

Scope Kamera?

Inlägg av Paccy »

Tjena. har kört ett tag med min GoPro Hero 3, fått ganska bra filmer, men den e så jefla otymplig att montera på bössan och har ingen zoom, någon som kan tipsa om en kamera med bra bild, liten och har zoom som man kan sätta på bössan för att få bra film på träffar?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Maercosh »

Vet inte hur inzoomat du behöver men kolla upp vilken kamera thebrainexploder använder, den är väldigt liten och okej bildkvalité :)

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Erebus »

Mobius ActionCam är ganska vanlig som "scope cam", den går att byta lins på för att få olika zoom (varje lins måste köpas separat och monteringen kräver lite tid och kunskap även om det verkar ganska enkelt).

BaronVonBarbecue
Inlägg: 25
Blev medlem: sön maj 15, 2016 8:29 am

Re: Scope Kamera?

Inlägg av BaronVonBarbecue »

Denna ska vara bra, framtagen för jakt m.m
http://www.atncorp.com/atn-shot-trak-hd-x
"Om det är fem personer i ett rum och sju går ut så måste två komma tillbaka för att det ska bli tomt"

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Thinker »

Själv använder jag moddade småkameror, men om du ska byta lins på en mobius mfl så rekommenderar jag dig att först tänka ut vilket synfält (FOV) du vill ha på den, exempelvis 10m brett på 20m, så blir det 30 grader synfält och sedan skaffar lins som ger detta. Går också bara köpa massa olika linser och prova dig fram.

Det finns också möjlighet att skaffa special adapters till vissa kikar sikten så att Gopro sätts på sidan baktill och filmar genom siktet. Inte så billiga, men kanske intressant. Går att bygga men kostar ändå en hel del.
This space intentionally left blank

Paccy
Inlägg: 19
Blev medlem: tor jun 19, 2014 6:03 pm

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Paccy »

Tack för svaren, ska kolla lite på Mobius, dom verkar bra ju :)

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Scope Kamera?

Inlägg av kawa »

Novritsch har gjort en tutorial på hur han gjorde sin scopecam och säljer även scopecams på hans hemsida.
Vet dock inte hur bra den är.
bra memes

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Erebus »

Novritsch Shootcam är en modifierad Mobius samt lite extra tillbehör (rail adaptern).

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Scope Kamera?

Inlägg av livewire »

get a mobius, buy a zoom lens for it and your done, then use a overlay to add sight picture, heres mine, this was just a test and not the best to use indoors for CQB :D

https://www.youtube.com/watch?v=s61vUjQEyfE
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Scope Kamera?

Inlägg av Darkburrow »

Lite av det jag sett när jag kollat lite gear på olika youtubers

Mobius (Airsoft Mike)
RunCam2 (BrainExploder, Dayton 'House Gamers', Swamp Sniper)
Foxeer Legend 1/2 (Novritsch, Cleanshot)
Shot Trak-X HD Action Firearm Camera with Laser / Replay XD1080 Mobile HD Action Camera (Jet DesertFox)

Skriv svar