Snälla hjälp? V-com V20 + Puxing 888K.

eoz
Inlägg: 32
Blev medlem: mån mar 02, 2015 1:06 pm

Snälla hjälp? V-com V20 + Puxing 888K.

Inlägg av eoz »

Hej Airsoftsveriges alla radiokunniga! Jag har sedan tidigare en Puxin 888K som fungerat kung för mig. Köpte även en V-Com V20 radio idag, för att kunna ha två stycken och två som är olika. Manualen för V20 finns här: http://www.v-com.nu/se/?wpdmact=process ... 5ob3RsaW5r

Jag försöker få mina två radiokanaler att prata med varandra, men lyckas dåligt. V-com radion kan utan problem prata med Puxingen, det fungerar. Det som inte fungerar är motsatsen. När jag försöker sända med puxingen till Vcomen så lyser den gula LED dioden på V-com radion. Enligt manualen betyder detta en Rx signal men med fel "PL-ton".

Jag är inte så jättebra på radioapparater helt ärligt, och jag fattar inte vad felet är.

Någon som kan hjälpa? Tack på förhand!

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Snälla hjälp? V-com V20 + Puxing 888K.

Inlägg av dariantel »

V-com radion har säkerligen en PL tom inprogramerad så den endast hör andra radios med samma ton.
Varför du hör åt andra hållet är då din puxing inte har någon ton och därigenom hör all trafik på den frekvensen.

Du måste programera om din V-com radio. eller förmodligen lämna in den till något företag som har möjligheten att programera dem.

Skriv svar