puxing eller wouxun

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: puxing eller wouxun

Inlägg av Teemu76 »

Ägt en wouxun. Har funkat klockrent för mig.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: puxing eller wouxun

Inlägg av Thinker »

Anledningen till att volymen inte låses är att precis som de flesta analoga radios så är det en potentiometer med extra on/off switch funktion och helt analog kontroll av volymen. Låsning hade krävt digital volymkontroll och helt annan switchlösning som mer liknat enkoder switchen. Har själv dock inte haft några problem med jag kommit åt volymen av misstag (radio i sluten ficka), och föredrar den inte låses, för ibland behöver jag justera den när man snackar med andra grupper som har olika mickar mm och då räcker det jag öppnar upp fickan lite och justerar volym med känsel medan resten av knapparna är låsta. Men olika smak och alternativet att ha valbart knapplås vore förståss bäst.

Det finns större batteripack än original till både puxing/wouxuns, men de blir bara tjockare och kanske 50% kapacitet till, inget sådant enormt som bygger nedtill osv pga hur batteriet låses i radion. Har personligen extra batteri för radion i västen i liten ficka baktill på radiofickan (och yttligare 1-2 i ryggsäcken med sovutrustning) och brukar byta varje speldygn.
This space intentionally left blank

Skriv svar