Köpa NVG från staterna.

FiskHippie
Inlägg: 14
Blev medlem: mån nov 05, 2012 8:01 pm

Köpa NVG från staterna.

Inlägg av FiskHippie »

Tjo!

Jo det är så att jag har min Gen2 monokulär NVG till salu med några bra tillbehör och har satt pris på 13K dock förhandlingsbart 8-)

Då skickar en snubbe till mig som vill tipsa mig om att han och några kompisar nyligen köpte varsin sprillans nya NVG av samma märke som jag har, dock ska dessa vara Gen2+ för 12600SEK inkl. frakt,moms&tull direkt från staterna och länkade även till denna hemsida: https://nightvisionops.com/shop/d-300-g ... xportable/
Dock så är denna NVG av märket AMBIA D-300 och min är NightOptics D-300 med Milspec-tub.

Det jag är lite fundersam över är att om jag inte misstar mig så är Gen2 ITAR-belagt, right? :?
Men på hemsidan står det klart och tydligt inom parantes - EXPORTABLE och sen almost the whole world?
Frågan är om denna butik har fått något speciellt tillstånd i form av licens eller något liknande för att exportera från staterna eller om butiken begår ett allvarligt brott? lite väl långsökt kan jag tycka dock :lol:

Någon här som är mer insatt på detta? ;)
Kan det vara så att jag helt enkelt får sänka priset på min NVG radikalt? :roll: (isf är det bud på att behålla den :lol: )

Mvh
God didn´t made Rambo, i made him...