Puxing 777 - Display är blank

lanzen
Inlägg: 1
Blev medlem: fre mar 21, 2014 8:22 pm

Puxing 777 - Display är blank

Inlägg av lanzen »

Hallå!

Fick precis hem min nya Puxing 777, det första jag gjorde var att sätta den på laddning i 2-3 timmar, och först när laddaren blev grön började jag pilla.

Jag följde en guide här på AirsoftSverige, för programmering av just denna modell, allt gick helt perfekt och jag fick in alla PMR kanalerna utan problem. Men därefter startade jag om radion för att se så att kanalerna låg kvar, men displayen visar ingenting. - Den lyses upp, men inget visas, dock verkar displayen starta ordentligt ibland, men inte alltid. - När den väl visas fungerar den som vanligt (Antar jag, bara ägt den i ett par timmar). Men även om displayen är blank så reagerar den på knapptryck.

Har nu i ren panik resetat med att hålla inne [MENU] under uppstart. Har även sökt som en dåre runt på Google, och även här på forumet men hittar ingen som har haft liknande problem.

Men har för mig att jag läste för ett tag sedan att man måste "Formatera" den om detta uppstår? (Hittar tyvärr inte den länken igen.)
Någon som haft något liknande problem?

Tack på förhand
Lanzen

[EDIT] Precis efter att jag skickade in detta så började den fungera korrekt igen, ikoner, text m.m kom fram på displayen vid varje start. (Testade ca 20ggr) - Sedan gick jag in i self programming mode och såg att alla kanaler låg kvar. Därefter började den krångla igen.