Hjälp med Comtac 2 och ovanlig peltor PTT

Baje

Hjälp med Comtac 2 och ovanlig peltor PTT

Inlägg av Baje »

Problemet är enligt följande.. Vi har köpt 2st headset samt PTT, av märket peltor. Det är singel-com lurar -en nato-plugg samt PTT med en ingång men två utgångar, båda mbitr kontakter.

Det som nu söks är tips på, samt eventuellt kompetens att bygga om dessa MBITR kontakter till Motorola saber eller annan vettig radio där man slipper impedans problematik etc.

Vilken radio bör vi satsa på; köpa ett par sabers eller vad anser ni funkar bäst? Har någon kompetens att bygga om dessa eller finns det andra lösningar för att få headsetet att funka med en vettig radio!

Tacksam för hjälp, både ren information, eller kontakt med någon som kan bygga rätt på detta till oss.

Nedan är bilder på PTT det rör sig om samt liknande headset.
Bild

Bild
Dirty South Delta
-Sine Pari

viqs

Re: Hjälp med Comtac 2 och ovanlig peltor PTT

Inlägg av viqs »

Du kommer åka på rejält med problem då du (mig veterligen, rätta mig gärna om jag har fel här) också kommer få impedansproblem med sabers. Att sen hålla på att ta reda på vilken kabel som gör vad är heller inte särskilt roligt, men har du en multimeter så grejar du det.
Jag hade köpt en färdig lösning till en bättre radio, t ex motorola xts eller dylikt från TCI eller TEA. Men då smakar det.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Baje

Inlägg av Baje »

Ok, tackar för svaret!
Impedans problemen; skulle de uppstå även om jag går ifrån min nuvarande PTT, och kör med exempelvis:

http://www.ebay.com/itm/U94-PTT-for-Mot ... 2c66176f27

Finns det annars någon slags radio som jag skulle kunna skaffa, som inte ger dessa impedans problem, eller måste det alltid moddas in motstånd etc. för att få RS headset och PTT att rulla med civila radios?
Dirty South Delta
-Sine Pari

jonfor04

Inlägg av jonfor04 »

Jag kastar mig in i detta ämne med ytterligare några frågor:

1. Är det verkligen PTT`n som skapar problemen med impedans, utan själva micen?

2. Har jag helt fel när jag har googlat runt och fått uppfattningen att apparater typ Motorola GP340 skulle vara fullt ut kompatibla med Comtac? Nu vet jag ju inte vilken mic som har låg resp hög impedans, men en mic på av den typ som är ovan borde vara av den sort som skapar dessa problem....

3. Skulle det räcka med att endast byta kontakter för att få det att fungera om man nu skulle ha en radio som matchar denna impedans?

Vänligen/Jonfor04

Killen_med_skorna

Inlägg av Killen_med_skorna »

Så som viqs säger: har du finanserna så är det nog inte så värt att trixa själv. Bra mycket lättare att beställa en ptt utifrån din specifika radioutrustning.

Skriv svar