keylockproblem puxing 888

Laneri
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 30, 2012 5:53 pm

keylockproblem puxing 888

Inlägg av Laneri »

Hej!
Nyligen införskaffat puxing 888 och programerat alla kanaler etc.
Jag har ett problem som är störande och det är om jag har keylock på så kan jag inte använda någon knapp utom!! "#" den som det står T-R ovanför. Det gör att om jag kommer åt den knappen så blir det "reverse frequensy" vilket ju inte är så kul. Efter den bytt till detta så är knappen låst...... Irriterande bugg. Någon som har liknande problem ? Lösning? Ngt jag kan göra?

Vänligen

Laneri/Lars

Nu har jag förstått att det har något att göra med "emergency call" - dvs jag kommer åt #-knappen trotts att radion är låst och "emergency call" frekvens dyker upp med ett litet cal till vänster om frekvensen.... men så vill man ju inte ha det och det finns säker ngn inställning att göra eller ngt jag har råkat göra??

Lustig
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jul 28, 2012 8:57 pm

Re: keylockproblem puxing 888

Inlägg av Lustig »

Du är inte ensam, vi har fem radios i laget med samma problem. Träffade folk på berget som också har så.
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

Laneri
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 30, 2012 5:53 pm

Re: keylockproblem puxing 888

Inlägg av Laneri »

Åhå.... Jag har två puxing 888k och det är lika på båda.... börjar misstänka utan att veta alls egentligen att jag kanske måste ha en sladd till datorn och göra ändring via ngt program... kan det vara att emergency call ligger på denna knapp "#" och därför inte går att "keylocka"??
Med datasladd och program kanske man kan ändra emergencycall knappen till den andra sidoknappen som är svårare att trycka in??

Jag vet inte om jag är ute och cyklar här??

Som det är nu har jag tejpat för # kanppen på mina radios då det är alltför lätt att komma åt knappen och då ändarr den ju till ngn annan frekvens....

:? Hjälp mig gärna om någon vet hur man ska göra..... :?:

GABTAB
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 07, 2012 12:45 pm

Re: keylockproblem puxing 888

Inlägg av GABTAB »

Är det någon som lyckats lösa problemet utan att programmera om radion via dator?

Har googlat en del efter problemlösning, men inte hittat någon.

Radion är alltså låst enligt ovan, på CAL-mode och den enda knapparna som funkar att trycka in är "#" och "*", samt MENU. Menu går dock inte att gå in på när man väl försöker, utan då bara startas allt om till det låsta läget igen.

Skriv svar