RC och airsoft

Zollt
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:48 pm

Re: RC och airsoft

Inlägg av Zollt »

Ja jo lite samma här vart lite frånvarande från den SWE Airsoften ..

RVJET är nice ..Har du Pan o tillt enheten i front eller är den bara fast ? RVOSD OSD ser väldigt snar lik i uppbygnad som APM1 Autopiloten .. fast betydligt mer user frendy :P själv kör jag på APM2.5 bordet för min Quad just nu .. dock stöt på problem me den :S vet inte om du har kört någe me Arducopter programvaran .. men den gilla inte den senaste versonen o har inte lyckats att flacha om den me den förra versonen :( har å andra sidan inte lagt ner så mycke tid på det nu.. redan börjat o titta på ett par nya projekt :P

på tal om inget hur är RV pan o tillt en het ? den ser lite trevlig ut för micro cameror ..


zollt

boopidoo
Inlägg: 23
Blev medlem: ons maj 30, 2012 8:10 am

Re: RC och airsoft

Inlägg av boopidoo »

Pan och tilt ingår i paketet och den passar de flesta micro CCTV kameror samt gopro 1/2/3.

Även om Rangevideo har börjat sälja APM så har jag dessvärre inte testat ännu. Men vi ska plocka ihop ett specialpaket med bla APM2.5 med markstation till en eventuell kund så jag lär väl snart få börja lära mig även det.

Zollt
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:48 pm

Re: RC och airsoft

Inlägg av Zollt »

Det låter spännande :P

Det enda jag har me just APM2.5 är att storleken för mitt nästa projekt är lite för stor .. får se hur jag kan lösa det .. även börjat titta på ett alternativt chipp set .. som används i multicopters .. fast tror det skall gå att använda till fixt wings me .. är RCTIMERS AIOP v2 vilket skall vara kompatibla me Arducopter o ArduPlane mjukvaran og kunna ha 433mhz up/down link ..

tästad innan att köra ett helt autopilot mission me min quad innan APM2.5 balla ur ... kan säga att det är väldigt kul att sitta o kolla på data skärmen o följa den göra allt du la ut på kartan .. fast kan ju säga att man är rätt närvös också första gången .. sitter redo att ta över me radion hela tiden ... :D

zollt

Zollt
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:48 pm

Re: RC och airsoft

Inlägg av Zollt »

Tänkte dra upp denna lilla tråd igen .. Hubsan har släppt rätt nyligen en liten trevligt Quad copter me FPV modellnummer H107D .. tror dom finns på Hobbex också men är inte säker då jag inte befinner mig i swe .. kan tänka mig att denna kan va rätt användbar i SIB og även ute i skogen för att få en snabb överblick på området .. lite lätt o väldigt enkel att flyga

http://www.modelhelicopters.co.uk/hubsa ... cd-tx.html


Zollt

boopidoo
Inlägg: 23
Blev medlem: ons maj 30, 2012 8:10 am

Re: RC och airsoft

Inlägg av boopidoo »

Man kan ju köpa den som inte har videolänk och bygga eget. :) Fast frågan är om det blir billigare... Har faktiskt redan moddat en med kamera och videolänk. Projektet har dock legat nere ett halvår pga nya barn... sånt tar ju lite tid. :)

Bild

Bild

Bild

11 december 2013, 00:17:

Jag kan för övrigt också meddela att det snart kanske inte är så orealistiskt att flyga RVJET på airsoftspel. Jag ser allt fler professionella användare som använder modellen för sina system och även om de flesta är civila är en del andra kopplade mot SAR, säkerhetstjänst och övervakning etc.

Zollt
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:48 pm

Re: RC och airsoft

Inlägg av Zollt »

Ja barn tar ju lite tid . :)

. har faktist moddat en sj också .. men dock så tyckte jag den inte blev lite för tung .. hur flyger din .. o me tanke på den trevliga antennen .. måste bli lite vind känslig va ?


ja det håller jag me om ser också mäst möjligheter

Zollt
Inlägg: 8
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:48 pm

Re: RC och airsoft

Inlägg av Zollt »

Kunde inte låta bli när jag hitta den för 150 euors .. så nu har man lagt en liten Hubsan H107D FPV på listan ..

liten beskrivning på den ...
Flyger väldigt trevligt i hotellrument här .. under stolen o in på badrumet .. dock lite svårt att bedöma avstånd när man inte kan tjuvtitta ... utan enbart va tvungen att gå på videon ..
(ett stort minus är den saknar någon form av rikning i HUD eller Höjd indikator .. lol men va kan man kräva av en leksak som denna ..) fortsätter me att landa i badkaret .. phu tur att de inte är vatten i det .. försöker lyfta igen .. stöter imot väggarna o det är ett enormt turbulent sug .. svårt som attan .. hur som hälst slutar me att jag slår i taket o flyger över dörren o ut i rummet igen .. pust !... "behövde inte gå upp från stolen .. så här kul har jag inte haft på länge i mitt lila hotel rum ." ursh tittar på batteri indikatorn på Huden ... 3.3 volt o den börjar blinka me alla LED just som jag landar på sängen intill datorn .. .


Den är liten o trevlig .. tål rätt mycke me stöt uppfångarn på .. men som sagt man bör ha en väldigt bra känsla av riktning när man flyger den out of sight .. o det är en irriterande röd led under den som inte går att stänga av .. fast du kan slå av/på leds som visar riktning på den .. flyg tid 6.25 min


ps får ta lite bilder o kanske en video på den någong gång när jag har bra internt ...

mvh Zollt

boopidoo
Inlägg: 23
Blev medlem: ons maj 30, 2012 8:10 am

Re: RC och airsoft

Inlägg av boopidoo »


Skriv svar