Puxing PX-888k
Re: Puxing PX-888k
Lustig:
Ja man kan byta kanal hur som helst i "dual watch mode". Smidigt är att gå in i "Channel mode" (istället för "Frequency mode"), den visar då vilken kanal du är på och vad den heter om du har namngett den så slipper man kunna frekvenserna i huvudet. Där kan du växla mellan dina förinställda kanaler hur du vill. Vill du byta frekvenser manuellt så är det bara att från "Frequency Mode" skriva in den frekvens du vill åt.
Vilken kanal du sänder på indikeras av en bokstav. Det kan tex se ut så här:
A PMR 1
PMR 4
Det betyder att du lyssnar och sänder på PMR 1 medan du bara lyssnar på PMR 4. Byter du aktiv kanal så ser det ut så här:
PMR 1
B PMR 4
Du lyssnar och sänder då alltså på PMR 4 medan du bara lyssnar på PMR 1.
För att byta kanaler eller frekvenser här vrider man på Encoder-ratten och detta påverkar den kanal eller frekvens man har "aktiv", dvs den som antingen A eller B står framför.
Appel82:
Jag lämnade allt förutom N/W och STEP som det va från fabrik och det fungerar klockrent på våra apparater. N/W ska vara Narrow och STEP ska vara 6,25. Resten kan man strunta i. Gör en reset och börja om från början så blir allt återställt till fabriksinställningar. (Håll inne Menu medan man startar radion om jag inte minns fel).
Ja man kan byta kanal hur som helst i "dual watch mode". Smidigt är att gå in i "Channel mode" (istället för "Frequency mode"), den visar då vilken kanal du är på och vad den heter om du har namngett den så slipper man kunna frekvenserna i huvudet. Där kan du växla mellan dina förinställda kanaler hur du vill. Vill du byta frekvenser manuellt så är det bara att från "Frequency Mode" skriva in den frekvens du vill åt.
Vilken kanal du sänder på indikeras av en bokstav. Det kan tex se ut så här:
A PMR 1
PMR 4
Det betyder att du lyssnar och sänder på PMR 1 medan du bara lyssnar på PMR 4. Byter du aktiv kanal så ser det ut så här:
PMR 1
B PMR 4
Du lyssnar och sänder då alltså på PMR 4 medan du bara lyssnar på PMR 1.
För att byta kanaler eller frekvenser här vrider man på Encoder-ratten och detta påverkar den kanal eller frekvens man har "aktiv", dvs den som antingen A eller B står framför.
Appel82:
Jag lämnade allt förutom N/W och STEP som det va från fabrik och det fungerar klockrent på våra apparater. N/W ska vara Narrow och STEP ska vara 6,25. Resten kan man strunta i. Gör en reset och börja om från början så blir allt återställt till fabriksinställningar. (Håll inne Menu medan man startar radion om jag inte minns fel).
Jo hittade av en slump hur man gjorde, det var att byta mellan standard och dual watch som jag inte hittat. Men var ju bara att hålla inne Enter..
Gött 
Det kan va bra att läsa igenom manualen även om den är på lite knackig engelska, man lär sig en del funktioner som annars ser ut att vara dolda.

Det kan va bra att läsa igenom manualen även om den är på lite knackig engelska, man lär sig en del funktioner som annars ser ut att vara dolda.
Tack för infon ,
Nu har jag lärt mig 99% av radion
Namnget alla kanaler osv
.
Funkar kanon med mitt z-tactics combat2 headset !
Nöjd och glad för en grymt prisvärd radio!
Nu har jag lärt mig 99% av radion

Namnget alla kanaler osv
.
Funkar kanon med mitt z-tactics combat2 headset !
Nöjd och glad för en grymt prisvärd radio!
Hijack in place:
Tjena, igen. Har tänkt lira Recce Sniper på Berget 11 och undrar om en Puxing 888k med NA774 antenn skulle funka för att sända information till HQ när man är lång ute i fält?
Tjena, igen. Har tänkt lira Recce Sniper på Berget 11 och undrar om en Puxing 888k med NA774 antenn skulle funka för att sända information till HQ när man är lång ute i fält?
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
-
Kan inte någon göra ett komplett paket med de filer som ni fick det att fungera med?
sjukt att det ska vara så krångligt, fungerar hur bra som helst med min vanliga 888, men sedan när jag ska köra med 888k så läser den ifrån enheten den blinkar å grejer
men får inte in nå data, sedan när jag ska prova skriva får jag model error.
/warnerfjord
sjukt att det ska vara så krångligt, fungerar hur bra som helst med min vanliga 888, men sedan när jag ska köra med 888k så läser den ifrån enheten den blinkar å grejer
men får inte in nå data, sedan när jag ska prova skriva får jag model error.
/warnerfjord
-
Det är 2 olika program för 888 och 888k. Kan hjälpa dig i eftermiddag.
Driver www.to-radio.se
-
jo jag vet att det är olika program till 888k har jag provat px888_uv och px888k vägrar att fungera.
och till min vanliga så kör jag med px888 v3.1 och det fungerar så iomed det så vet jag att usb´n fungerar som den ska.
annars borde det inte fungera med den andra.
och till min vanliga så kör jag med px888 v3.1 och det fungerar så iomed det så vet jag att usb´n fungerar som den ska.
annars borde det inte fungera med den andra.
Laddar upp drivrutinerna och programmet med version 1,01
så att alla blir glada
http://www.4shared.com/zip/E9Yjcw80/Puxing_888k.html
så att alla blir glada

http://www.4shared.com/zip/E9Yjcw80/Puxing_888k.html
Letar en antenn till min puxing radio, tänkt att ha på rygg och radion på bröstet. Att hitta en antenn som passar är ju inte så svårt men att hitta en antenn som klarar både VHF & UHF och puxingen visade sig svårare.
Hört att man kan förstöra radion om man kör på fel antenn (om det inte var här på forumet till och med).
Tips någon?
Hört att man kan förstöra radion om man kör på fel antenn (om det inte var här på forumet till och med).
Tips någon?