Twintalker 9500 Airsoft Edition
Twintalker 9500 Airsoft Edition
Har köpt 2st Twintalker 9500 Airsoft Edition och tänkte köpa nya headset till den, sånna som passar stridshjälmar. Vilket passar och var kan man köpa det nånstans?
Mvh Althen
Mvh Althen
Aldrig hata bara Älska
Re: Twintalker 9500 Airsoft Edition
tjena!
Jag har en likadan, tänkte beställa:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... ersion.htm
Samt headset:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... eadset.htm
Om det är till hjälp =)
Jag har en likadan, tänkte beställa:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... ersion.htm
Samt headset:
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... eadset.htm
Om det är till hjälp =)
The fate of man is equal to the fate of lice :D
Är det samma kontakter eller behöver man ha nån adapter?
Aldrig hata bara Älska
Som jag har sett på bilderna borde PTT modulen fungera i radion. Sedan kopplar du headsetets kabel in i PPT modulen, så ska det fungera.
Vill bara poängtera att är en gissning. Men enligt bilden så ska det vara singelkontakt in i radion (som med airtuben som följde med), och sedan har PTT samma ingång (för headset) oavsett vilken kontakt som kopplas in i direkt i radion.
Ska göra en beställning inom kort, men du kanske hinner före
Vill bara poängtera att är en gissning. Men enligt bilden så ska det vara singelkontakt in i radion (som med airtuben som följde med), och sedan har PTT samma ingång (för headset) oavsett vilken kontakt som kopplas in i direkt i radion.
Ska göra en beställning inom kort, men du kanske hinner före

-
Kollade på dessa walkie talkies idag. Är det något ni kan rekommendera att köpa?
För att vara komradios på PMR bandet i sverige så håller de absolut riktigt bra kvalite. man får dessutom två st med öronsnäckor och laddningsbara batterier, + det är AAA batterier så man lätt kan byta om det behövs.
Dock som vanligt med PMR i Sverige är räckvidden begränsad och räkna inte med några under i skogsmiljö. Men om man mest är ute efter kontakt med sin squad som är hyfsat i närheten så är de riktigt trevliga. + lite fin design för ändamålet.
Var dock nogran med att stänga av allt som har med roger bip och ring signaler att göra. Annars kommer folk strypa dig då den skickar iväg ringsignaler till alla andra. Men allt sådant går att stänga av.
Däremot en Puxing eller Waccom eller något liknande ifrån 409 shop i asien så får du något du kan byta antenn på + jaktbandet.
Jag har både en Waccom radio + två sådana Twintalker 9500 radios. har ofta med mig en av varje så jag har en backup eller en för att prata med andra på annan kanal. + twintalkern tål mer vatten och så.
av billigare PMR i Sverige så får twintalkern helt klart riktigt bra betyg. Men finns bättre om man kollar utomlands. för lägre pris.
Dock som vanligt med PMR i Sverige är räckvidden begränsad och räkna inte med några under i skogsmiljö. Men om man mest är ute efter kontakt med sin squad som är hyfsat i närheten så är de riktigt trevliga. + lite fin design för ändamålet.
Var dock nogran med att stänga av allt som har med roger bip och ring signaler att göra. Annars kommer folk strypa dig då den skickar iväg ringsignaler till alla andra. Men allt sådant går att stänga av.
Däremot en Puxing eller Waccom eller något liknande ifrån 409 shop i asien så får du något du kan byta antenn på + jaktbandet.
Jag har både en Waccom radio + två sådana Twintalker 9500 radios. har ofta med mig en av varje så jag har en backup eller en för att prata med andra på annan kanal. + twintalkern tål mer vatten och så.
av billigare PMR i Sverige så får twintalkern helt klart riktigt bra betyg. Men finns bättre om man kollar utomlands. för lägre pris.
-
Tack! Får slänga ett öga på 409 igen, så blir det nog något mer trevligare!
Puxing 888k är ju av många enormt uppskattad. Även av dessa skall man inte förvänta sig under av räckvidd. Om du står på en kulle med fri sikt till nästa kulle så kan man garanterat nå jävligt långt. Men inne i skog kan det fortfarandes bli endast några 100 meter beroende på teräng och så.
men den är fortfarandes klart bättre än de man köper i sverige främst eftersom man kan skaffa bättre antenn. Men allt om detta står det mer om i klistrad tråd i radio kategorin.
men den är fortfarandes klart bättre än de man köper i sverige främst eftersom man kan skaffa bättre antenn. Men allt om detta står det mer om i klistrad tråd i radio kategorin.
Re: Sv: Twintalker 9500 Airsoft Edition
Jag skulle vilja tipsa om att hellre använda ett headset av bowman-typ om den ska vara under hjälm.
Comtac II kan funka beroende på vilken hjälm man använder, men för mig blev det väldigt trångt och tryckte på öronen i min Mich 2001-hjälm.
Comtac II kan funka beroende på vilken hjälm man använder, men för mig blev det väldigt trångt och tryckte på öronen i min Mich 2001-hjälm.
har inte hunnit/kunnat beställa hem headset osv. ännu, men är det någon som vet om det skulle fungera med ovanstående exempel?
Vore drygt om man drar hem lurar o en redig PTT, så är sakerna inte kompatibla med ingången i radion....
(inte kunnig* på radios osv. :/)
Vore drygt om man drar hem lurar o en redig PTT, så är sakerna inte kompatibla med ingången i radion....