Ny radio: tips
Re: Ny radio: tips
Förstår att budget kanske inte är din prioritet men jag är förvånansvärt possitivt överraskad av wouxun. Scannerfunktionen är bara en knapptryckning bort.
Den är dualband och klarar både vhf och uhf... Samt att den har en fm mottagare sp man kan slö lyssna på "gerts värd" samtidigt som man lyssnar av den egna kanalen.
Dock kan jag inte svara på vad för uttag det är för antennen.
Model: kg-uvd1p om jag inte missminner mig. De har några olika alternativ på frekvens omfång.
Den är dualband och klarar både vhf och uhf... Samt att den har en fm mottagare sp man kan slö lyssna på "gerts värd" samtidigt som man lyssnar av den egna kanalen.
Dock kan jag inte svara på vad för uttag det är för antennen.
Model: kg-uvd1p om jag inte missminner mig. De har några olika alternativ på frekvens omfång.
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero
-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-
~Marcus Porcius Cato maior~
Fritte "PROSPERO"
Yaesu VX7. Jäkligt bra skit för priset.
Yaesu VX7 har en 3,5 kontakt kan man säga som är lite liknande Invisios kontakter.
Fungerar riktigt bra då man skruvar i dem samt att det är vädertätat.
Fungerar riktigt bra då man skruvar i dem samt att det är vädertätat.
kenwood plugg...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Fritte "PROSPERO"
Kan inte svara själv för detta, men jag har hört att Puxing 888k ska vara en bra dualband-radio.
Du kan ju titta här och kanske avgöra själv:
http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107188
Du kan ju titta här och kanske avgöra själv:
http://www.409shop.com/409shop_product.php?id=107188
Talkingheadsets gör för yaesu vet jag, dock har jag ingen koll på om de förstärker signalen...
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"
Jag har en Icom 91AD, väldigt fin. Har SMA-kontakt. Tror att 92:an har litet mindre värmeutveckling vid hård användning, men jag har inte lidit vid airsoftanvändning av min 91:a. Det görs riktiga U94:or med Icom-koppling och omvandling för lågimpedans-mic.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
yaesu är en trevlig radio stryktålig osv, har sätt den på våra egna i utlandstyrkan (kan i för sig vara inköpt av soldaten själv) MEN den är inte optimal för pmr om jag minns rätt har fel kanal delning. rätt mig om jag har fel. har för mig att du kunde proga så att den blöder över till rätt kanal.