Har fått min att fungera finfint nu. Programmeringen funkar klockrent. Installerade om programmet och trixade en del med inställningarna så nu är allt funkis
Finns en del roliga frekvenser man kan programmera och lyssna på
Har nu äntligen fått det att funka
Tack alla som har hjälpt mig
Fick rusta upp en gammal xp dator
Och fippla lite med punkt istället för komma
Scarface
Hej
Har samma problem som ni andra med med "model error"
testat olika usb drivrutiner
och olika program
kör nu på program: PX888K verision 1.0.1 released 20120606
och med drivrutin till usb: PL2303_Prolific_Win7_64bit_AllInOne_1013
com 3, i vista 7, 64 bit
Hur öppnar ni filen ifrån Boppen? Jag får ett meddelande som säger "Oväntat filformat" när jag försöker öppna den i Puxing programmet. Det här ger mig gråa hår.
Ska radion vara igång när man stoppar in USB kabeln i datorn, har provat med olika drivrutiner, bytat com port till en som inte är upptagen osv.
Har verkligen försökt att tyda instruktionsboken för att programmera manuellt, men det är hopplöst.
EDIT. Tror jag lyckades att programmera manuellt nu...
Jag har samma radio och jag förstår fan inte hur jag skall kunna programmera in de sista siffrorna i radion, på radion kan jag bara välja tex 446 xxx och inte 446 xx xxx som det står i frekvenslistorna, fattar fan inte heller hur jag ska få till detta, och ingen datakabel har jag heller =S
Du har antagligen fel channel stepping inställd (STEP i menyn), ställ in den på 6.25 så borde det funka bättre. De sista 25, 50 eller 75 kommer att stå som väldigt små siffror efter sjätte siffran i displayen så de kan vara lite svåra att se.
Har stött på patrull under programmeringen av lagets nya 888K:or:er:s... ja vilken ändelse det nu ska va. Jag har fått kabeln att prata med datorn, datorn att prata med kabeln osv osv efter mycket om och men. Programmet verkar fungera som det ska, det pratar med radion, läser från och till radion utan problem osv. Jag kan trycka in frekvenser och kanaler ordentligt så att de sparas till radion korrekt, har kollat detta mot 2st som jag börjat programmera manuellt.
Problemet är;
När jag laddat över inställningarna från datorn till radion så verkar det bli en bug i radion, eller nåt. Det enda jag kan göra nu är att slå av/på, höja/sänka volym, växla mellan de inprogrammerade kanelerna på A-kanalen (den man lyssnar och sänder till), samt att komma in i menyn men jag kan inte göra något i menyn längre. B-kanalen (den man bara lyssnar på) står på kanalplats 1 (i detta fall PMR 1) och jag kan inte komma åt att ändra den på något sätt, inte heller byta mode eller något. Som om radion har blivit låst, delvis hängt sig eller blivit, ja, buggad. Jag kan inte heller återställa inställningarna (genom att stänga av, hålla in Menu samtidigt som man startar), all sådan input ignorerar den, den säger inte ens något om man försöker komma åt några av funktionerna.
Är det någon inställning jag råkat göra?
Finns det något sätt att göra en factory reset?
Jobbar på det med google atm men har inte hittat något än.
To be continued.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala Följ oss på facebook!