MSA Sordin Supreme PRO

Red-ass

MSA Sordin Supreme PRO

Inlägg av Red-ass »

Har ett headseat MSA Sordin Supreme PRO (ej boom-mick) ett äldre NSN märkt oanvänt i påse med PTT kabel o div tillbehör..
Nu till min fråga, hur är det tänkt med mick-placeringen!? Känner mig korkad som inte fattar.

Det är en gummiring och finns tyghuva som följer med, fattar inte vart den ska placeras, kan någon
bringa klarhet i detta vore jag tacksam!

Mick enligt bild nedan:
Bild

Bild

Mason

Re: MSA Sordin Supreme PRO

Inlägg av Mason »

Det är en bone conduction mic. Du sätter den helt enkelt mot huvudet och den plockar upp vibrationerna från skallbenet när du pratar. Fördelen är att du kan prata även med gasmask, sen plockar den inte upp övrigt bakrundsljud annars heller. Nackdelen kan vara att du inte kan viska om det skulle behövas. Men alla microfoner är olika så berätta gärna hur mitt påstående stämmer in där ;)

Googlade lite och hittade ett snubbe som sålde headsettet med samma mic... Din bild fanns i annonsen också :? Är det du som tagit bilden?

Red-ass

Re: MSA Sordin Supreme PRO

Inlägg av Red-ass »

Maison skrev:Det är en bone conduction mic. Du sätter den helt enkelt mot huvudet och den plockar upp vibrationerna från skallbenet när du pratar. Fördelen är att du kan prata även med gasmask, sen plockar den inte upp övrigt bakrundsljud annars heller. Nackdelen kan vara att du inte kan viska om det skulle behövas. Men alla microfoner är olika så berätta gärna hur mitt påstående stämmer in där ;)
Aah! Då var det som jag spekulerade med mig själv. Följer med ett "pannband" ska bli intressant att prova!
Maison skrev:Googlade lite och hittade ett snubbe som sålde headsettet med samma mic... Din bild fanns i annonsen också :? Är det du som tagit bilden?
haha, nope! inte jag som tagit bilden, googlade fram en bara :)

Skriv svar