Ja som topic säger.
Hur fäster ni er Contour på hjälmen ?
Jag vet att det finns ett "Picatinny Rail Mount" vilket jag har beställt men hur fäster man det på hjälmens rail system?
Behöver man någon adapter för att det skall funka?
Tacksam för svar.
Hur fäster ni er Contour på hjälmen ?
Re: Hur fäster ni er Contour på hjälmen ?
Picatinny rail mounts fäster på picatinny rails, inte arc-rails som jag misstänker att du talar om.
Om du köpt en emerson-hjälm så borde du ha fått med ett par mounts i plast, bl.a. en railbit men också en som är till fär surefirelampor. Jag tog den sistnämnda och moddade fast kameran med klistermount.
Om du köpt en emerson-hjälm så borde du ha fått med ett par mounts i plast, bl.a. en railbit men också en som är till fär surefirelampor. Jag tog den sistnämnda och moddade fast kameran med klistermount.
Ok tackar för att snabbt svar
Samma här!Schultz skrev:?.. Jag tog den sistnämnda och moddade fast kameran med klistermount.
Haft det ett tag utan bekymmer.
Finns också att få tag på ett mount som fäster direkt på hjälm skenorna. Tror det är OPS core som tagit fram den tillsammans med contour. Finns dock inte i Sverige vad jag vet
Edit:
http://www.leafgear.com/en/ops-core-con ... apter.html
Typ den. Fördel är att denna även går att rotera.
Edit:
http://www.leafgear.com/en/ops-core-con ... apter.html
Typ den. Fördel är att denna även går att rotera.
Karborre.
+Lanyard till remmen på hjälmen.
+Lanyard till remmen på hjälmen.
Jag har löst det på detta vis då jag inte har möjlighet att ha rails på den hjälm jag använder, samt är för lat att fixa nåt speciellt. Epamekade och då vart det originalfästet som följer med att fästa på dashboards osv + en bit kardborre som superlimmades ihop med loctite, har hållt än så länge.
ZE NOODLE PATRASK
Någon som vet var man kan köpa surefire fästen i Sverige då? Följde inte med något sådant med Fast Hjälmen från röda stjärnan.