Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Whopper »

Har sett videos där dom nämner militärens nya camouflage a-tacs, länkade lite mera i förra.
Kommer säkert :)

Vi köpte a-tacs men ville kunna hoppa till grå/mörk blå och svart så vi köpte svart väst och sånt. Blir lite brytning men kamouflaget är riktigt snyggt, propåer jackan och byxorna känns riktigt bra också, finns några bilder på våra fula nunnor i posing tråden. Har inte kommet speciellt långt med gearen ännu dock :)

2 januari 2013, 03:58:

Ja vet inte hur många poliser som använder det ännu, har dock sett några st på icke promo bilder, lyckas inte hitta dom nu. A-tacs finns i polis webbshoppen under swat avdelningen som vi spanar lite i efter vad som bör vara fritt fram att använda. Tror jag länkade till den i en annan tråd om swat gear. Har ej länken nu.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Omegamortis »

Eadcruzher: Ja, det har du rätt i.

Whopper: Allright :) Ja, jag har proppers set hemma. Dock fel storlek, så jag drunknar i skiten :) Det är det jag har i A-TACS än sålänge. Vore kul att göra ett polis A-tacs kit, men jag gör nog hellre ett helsvart SWAT kit istället.

Hoppas hursomhelst att det dyker upp mer och mer grejer i A-tacs, och att Jänkararmén börjar att använda sig av den. Det vore yummy!

Jag skall leta upp lite mer om detta märkliga camo, men det verkar vara svårt att hitta bilder på soldater/poliser mm som inte är PR för camot.

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Whopper »

Jo om jag förstått rätt får ju poliserna betala för sina grejer själva om dom inte kör med standard kitet, så om man har ett fungerande camo så kanske man inte känner för att lägga ut till något nytt som inte heller är jätte beprövat ännu. Har tittat lite på Miami SWAT och dom kör od green, men det beror nog helt på vad dom ska göra. I dom flesta fallen så kör dom ju fram fordonen direkt till dörren och slår in den så då behövs ju inte camo. Men sen finns det ju andra situationer där camo lär vara fördel. När det satt sig lite bättre så lär vi nog få se mycket mera A-Tacs. Armen har säkert någon deal så det kanske krävs att folk börjar att klaga innan dom börjar med A-Tacs.

För våran del skulle nog woodland och m90 och liknande vara bättre, men A-Tacs klarar sig helt ok ändå. Vi skulle köra svart från början men ville prova a-tacs så vi började med det istället. Har bara kört i skog och snö ännu och där har det fungerat bra. Nu är ju FG tänkt till skog/djungel men vi tyckte vanliga var snyggare :D

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Omegamortis »

Ah, allright! Får ta och titta runt lite mer på olika SWAT styrkor tror jag :)

ATACS är det enda cammot jag har, så skall man göra en impression på någon amerikansk enhet så får man nog kika på nytt isåfall. Tackar så mycket för din input, och ursäkta mitt korta svar, är trött som en gnu, och vet inte riktigt vad jag skall skriva :)

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Whopper »

Ja just nu är nog inte A-tacs direkt bra till imperssions :) Det är dock ett jäkla bra kamouflage.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Vilka använder sig utav A-TACS camo?

Inlägg av Omegamortis »

Amen!

Ja, både AU och FG är fruktansvärt läckra!

Skriv svar