Spääcial Fårses imprässions: Utrustning på Milsim

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Mace »

+90 Marcus Fredriksson
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Achilles
Inlägg: 94
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Achilles »

Spelar ingen roll vad man har för grejjor på sig, pondusen, blicken, hållningen, hårdheten, självförtroendet hos en
s.k SF operatör är i princip omöjligt att göra en impression på vilket gör att 99,9% av alla försök faller platt oavsett utrustning
så fort killen ifråga öppnar munnen. Extra tydligt blir det då man gör det på ett språk man inte behärskar till fullo.

Impressions gör sig bäst som stillbild.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Bay Cat »

Dock är ju ändå målet att få de 10% att se väldigt bra ut.
Resten är övning, övning, övning och lite mera övning.

Nixon
Inlägg: 406
Blev medlem: ons maj 09, 2012 12:34 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Nixon »

Det är också svårare att på egen hand träna SF-beteende. Man kommer inte så långt med bara youtube som guide. Min totala militärerfarenhet är en övning med FFVU 1987, samt grundutbildning på karbin M/96, marsch och granatkastning. Pretty far from JSOC, if you see whatImean.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Carnated »

Bara en tanke för att göra det lättare att hitta den typen av spel man vill ha. det verkar ju finnas två kategorier inom MILSIM. En del där korrekthet är i fokus. Självfallet fortfarande med uppdrag som ska lösas och så vidare. Och en annan del där slutföring av uppdrag är i fokus mer än korrekt illusion. Detta kan då väll benämnas som MILSIM = Korrekthet och illusion, samt Scenario spel = låga krav på korrekt utseende och mer fokus på uppdrags lösning.

Eller tänker jag tokigt? Jag menar på att det kan bli lättare för folk som vill ha en viss form av spel kan ha lättare att söka sig dit det passar dom. På så sätt får även de som vill ha mer av illusionen mindre som kan sänka deras upplevelse.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Boogieman »

Det är ju lite så jag ser på det. Även om det är roligt när folk anstränger sig med utrustning på scenariospel också. Mängden utrustning man faktiskt behöver för exempelvis en dag är ju ytterst begränsad, men man kanske bär med sig mer för att det i verkliga livet bara varit en del av en flerdagarsgrej?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Rhino »

För mig känns det som att det viktiga är att man inte förstör känslan, ska man sova under bar himmel så är nog den där superduperultra rosa sovsäcken inte helt rätt, medans har du ett litet camp med tält så syns ju inte sovsäcken direkt utan om man kommer nära.

Ryggsäck bör nog också vara något som används av det man försöker efterlikna, men man kanske inte behöver ha t.ex super korrekt bestickset eller annat som man inte direkt visar sig med hela tiden.


My two bucks.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Achilles
Inlägg: 94
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Achilles »

Jag håller med om att man behöver utrustning men man ska veta att det inte alltid är RS utrustning som " Is Tha Shit "

Kolla bara på skräpet till kängor de flesta soldater får...

Då det handlar om inköp till olika länders arméer så är det ofta multimiljonkontrakt det handlar om. Det kommer in lobbyister, mutor, korruption och hela baletten för att få sälja in sina varor.

Utöver detta så vill ju inte inköpsansvariga spendera sina bonusar och lägga mer pengar än nödvändigt på utrustning till kanonfoder så ofta är det företaget som erbjuder den billigaste varan som vinner kontraktet.

Kolla bara hur det funkar i vår egen försvarsmakt.

Då det handlar om mindre enheter så är PR värdet för en aktör väldigt stort. Crye Precision blir ju inte direkt feta av att sälja sin utrustning till ett hundratal operatörer. Det som är viktigt för dom är att om Navy Seals har deras utrustning på bilder så finns det sedan 100.000 tals friluftsfolk, Jägare, skogsarbetare, Airsoftare, militärer, coola snubbar, paintballspelare, skoteråkare, samlare o.s.v som vill ha samma jacka e.t.c. Där tjänar sedan Crye sina stålar.

Jag kan nog gå så långt och påstå att tillverkare förmodligen ställer krav i kontrakten på att operatörer ska fotograferas i just deras utrustning.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Boogieman »

Men, Achilles, där missar du ju poängen med tråden. Det handlar inte om grejorna operatörer har, utan om airsoftares ambition att efterlikna dessa operatörer.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Achilles
Inlägg: 94
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Achilles »

Jaha, då får man nog vara mer specifik i trådnamnet då.
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Skriv svar