CIRAS, How to:

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Goreplay »

alltså, Så svårt är det inte... Man har en paracord ögla som man trär igenom hålen på cummerbunds och axelremmar. Sedan trär man vajern genom öglan längst ut... Iaf på pantac och EI marciras...
-Skickat från min brödrost-

Haineko
Inlägg: 64
Blev medlem: tis maj 22, 2012 1:29 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Haineko »

Well well, jag har den inställd som den ska nu.

Dock fick jag veta att "the proper way" att använda en CIRAS är med ett "Duty Belt". Vaede?
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Finnen »

Skulle vilja veta vem som säger att det är "proper" att bära dutybelt till Ciras?

Vissa bär bara västen med allt man behöver på, andra föredrar att bära den med bälte, legpanels m.m. för att få plats med magasindump, extra ammo, granater, vatten, gear etc.
Testa själv hur du föredrar att bära den, så länge du inte bygger en impression så finns det få krav på hur och vad man ska bära på västen.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Haineko
Inlägg: 64
Blev medlem: tis maj 22, 2012 1:29 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Haineko »

Just nu har jag bara västen, 2 pistolfickor, en "admin" pouch, en medic pouch, end radio pouch, en trippel och en double M4 pouch.

Vad som ska tillkomma är en dumpificka, ofc. 10 magasin är lite mycket att försöka klämma ner i diverse fickor, och jag orkar inte pula ner dom i magasinfickorna igen.
Så det får bli ett billigt bälte och en dumpficka på nästa beställning helt enkelt!
SKa bara se vad som passar >.>

Hammerhead: Njae, nu vet jag faktiskt inte hur dom menade exakt då det var på ett diskussionsforum som det dök upp. Men det hävdades hur som att CIRASen bör användas med bälte. Hur det än blir så skiter jag i hur den "ska" bäras och köper ett bälte ändå då jag känner att det blev ont om plats på den, om man inte räknar med ryggen.
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Goreplay »

Såhär rullar jag min marciras. Notera att detta är en SMALL.. Mao ännu mindre plats! Dock tillräckligt mycket för att man ska klara sig. Byt ut vattenflaskan och smäll på en dubbel m4 ficka så har man plats till 8 mag i västen.. Vilket är mer än man behöver imo...

Även exempel på firstline (duty belt ;) ) passande denna setup..
Bild
-Skickat från min brödrost-

Haineko
Inlägg: 64
Blev medlem: tis maj 22, 2012 1:29 pm

Re: CIRAS, How to:

Inlägg av Haineko »

Min CIRAS är en kinakopia som inte hade någon storleksbenämning, men en trippel m4 på magen är allt man får plats med där, +2 pistolmagasin ovanpå det, med en Admin bredvid dom.
På sidorna har jag en Utility och en dubbel M4. Det är mer eller mindre allt som får plats på mag- och sidoområdet. Så det blir nog ett dutybelt på det för att få plats med pistolhölster och radioficka, och antagligen lite mer.

Dock så är den för stor för mig på bredden, och jag är rätt jävla stor.. så jag misstänker att den är gjord med klädesbruk i tanken, för på mig, med bara en stridsskjorta på mig, så sitter den bedrövligt.
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'

Skriv svar