SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gunner)

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Killen_med_skorna »

Jo jag tror den är något längre och har lite annan placering på nitar osv. Dessutom är triggerassemblyt annorlunda plus placerat längre bak än 5.56-varianten. Men som sagt, utan att behöva bygga låda från scratch verkar det som om att man kan komma rätt långt :)


Edit: Hur många finns det förresten som lirar "SEAL-gunners" på detta forum?


Intressant info för ALLA som vill ta sig an gunner-rollen:
http://www.airsoftforum.com/board/Airso ... ry18394500

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Juveltjuven »

Jag har tänkt försöka mig på "seal-gunner". Så en dedikerad Seal-Gunner tråd tackar i alla fall inte Juveltjuven nej till.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Rhino
Inlägg: 217
Blev medlem: fre maj 18, 2012 1:09 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Rhino »

även jag är ju lite sugen på det i något skede.
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av A_Müller »

Killen_med_skorna skrev:Problemet med dessa smådetaljer är ju att de måste fräsas/svarvas på ett bra sätt. Därtill är det ju fördelaktigt ifall man har riktiga mått på alla delar, annars får man ju förlita sig på ögonmåttet och känslan. Håller faktiskt på att kolla upp möjligheten att få någon här borta att customtillverka lite delar, om än ej industriell skala. Delarna som måste tillverkas är ju i stort sett pipa och gasblock. Resten är småpill. Flamdämpare tillkommer förvisso, men där tänkte jag använda en RS M240-flamdämpare, då de är i princip identiska...
Fixar du till detta så ställer jag mig gärna som först i kö för att införskaffa "kittet" ;)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av viqs »

Jag har knappt tittat på just säl-gunners i modern tid, men har mk46 blivit så gott som ersatt av mk48 i t ex Afghanistan?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Juveltjuven »

Men Mk46an förekommer ändå? Hur är det med sidearm för gunners?

Killen_med_skorna skrev:...recon-rigg eller DA...
Känns som att DA diskuterats mest här, hur ser en modern recon-rigg ut?
Senast redigerad av 1 Juveltjuven, redigerad totalt 0 gånger.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Killen_med_skorna »

A_Müller skrev:
Fixar du till detta så ställer jag mig gärna som först i kö för att införskaffa "kittet" ;)
Det jobbiga med att tillverka ett eventuellt Mk48-kit för försäljning är ju att alla sitter på olika varianter av M249:or. Pipan har jag tänkt som en förlängning mer än en helt ny pipa för att hålla det enkelt och hålla ner kostnaden. Däremot är det ju lika gäng beroende på tillverkare. CA/A&K har ju negativ gäng, medan TOP/G&P har positiv.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av A_Müller »

Givetvis, men börja med det du sitter på och kör sedan en run med inverterad gänga om intresset verkar finnas? :)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Killen_med_skorna »

Rhino: Har du möjligtvis lust att mäta pipdiametern (yttre) på din M240?

Edit: Alltså delen precis vid kornet, ej den delen som ligger gömd vapenkroppen ;)

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: SEAL Gunner (förr: alternativ till LBT1961H för seal gun

Inlägg av Killen_med_skorna »

Har nu hittat en lovande tillverkare, så i bästa fall kan jag nog ha delarna tillverkade på någon månad eller så :) Behöver dock beställa 10-20 set för att de ska kunna tänka sig börja tillverkningen :P


Setet kommer bestå av:

-1x Siktesbas
-1x Flamdämpare (modellerad efter en RS, men 14 mm negativ gänga)
-1x Pipförlängare (14 mm negativ gänga i båda ändar)
-1x Gasblock
-1x Gasrörförlängning (som fäster gasblock till siktesbasen, och går in i gasröret på bössan).
-1x M6x60 bult för att montera ihop allt.

Du behöver alltså endast komplettera med en 3 mm diameter ståltråd samt ditt egna frontkorn.

Alla delar kommer att tillverkas i aluminium. Alla delar anodiseras i svart, förutom gasrörsförlängningen, liksom RS-förlagan.


PM:a gärna om intresse finns, då jag verkligen vill ro det här projektet i hamn! :) Pris får jag väl inte skylta med här, men det berättar jag gärna via PM!
Mvh
Tom

Skriv svar