75th rangers västar.

Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

75th rangers västar.

Inlägg av Zombie »

Hallå, skulle vara tacksam om nån har koll på vilka västar 75th rangers använder.
Kör i dagsläget på en RRV, men känner en viss platsbrist i denna, så jag skulle vilja byta upp mig lite..
Problemet är att jag mäter nästan 2 m och är smal..

Nån vänlig själ som sitter på lite tips?

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av LiquidSnake »

Eagle Industries Plate Carrier with Cummerbund
Eagle Industries Land Ciras
Eagle Industries RRV (+ Backplate) (+ Cummerbund)
Allied Industries RBSS

Det finns ju lite olika alternativ att välja mellan, men du skulle ju kunna köpa cummerbunds och en backplate till din rrv.
Annars så tror jag att du är ute efter en PC w/cummerbund, den har gott om molle-rader att möblera på.

Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Zombie »

Okay, hur är rbssen uppbyggd?
Och vad är cummerbunds?

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av LiquidSnake »

Cummerbunds är det som går runt midjan på riggen.
Exempel:
Bild


Eagle Industries Plate Carrier with Cummerbund:
Bild


Strunta i RBSS'en, den är väldigt svår att få tag på och extremt dyr när den väl dyker upp.
Mitt tips är en plate carrier.

Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Zombie »

Vad går en ei pc på då?

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av LiquidSnake »

En pc w/ cummerbund kostar runt 200 dollar + frakt när dom finns på lager, vilket tyvärr inte är ofta.
Det brukar dock finnas på ebay vid jämna mellanrum, där kostar dom runt 2000-3500 kr.
Ibland mer.

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Färnström »

inte så farlig necro ändå :P

tänkte börja titta över gearet för lite ranger tankar, då är denna tråd perfekt för att fråga om västen.

har en "phantom" ciras, gammal som gatan typ, men det betyder insliten på rätt sätt, men saken är den, denna fina kreation är grön och fin, och tänkte titta över deras gear i det nya fina multicam, har inte hittat några bilder åt något håll, så frågar sak kunniga här, västen, funkar det att fortfarande använda grön eller är det dags att uppdatera?
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Finnen »

Är ingen expert på Rangers, men du bör nog definiera vilken "grön" din väst är i.
OD, RG, etc....
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Färnström »

sorry, ibland är man trött :P

OD är det.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: 75th rangers västar.

Inlägg av Le Gradovic »

Nja, för det första har dom aldrig riktigt använt OD alls de senaste 20 åren. Färgen som har gällt fram till idag har alltid varit RG (Ranger Green). De senaste två åren har dock västarna fått se sig utbytta mot samma system (MBAV/ EI PC) men numera i khaki, MJK, med fickor i både RG och Multicam. Min gissning är att de siktar på att helt gå över till Multicam, men det finns inga konkreta bevis på i dagsläget.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Skriv svar