CQB-vapen för SEAL?

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av massiive »

tjenare. Vi i laget sitter och försöker komma fram till ett CQB-anpassat vapen för vår SEAL-impression, men vi är inte riktigt överens. Det vi egentligen har kommit fram till är att MP7 är DEVGRU, men vi vet inte om övriga ST-förband också använder den? annat alternativ vi sett ref-bilder på är MP5 SD6, men vad vi kunnat läsa oss till så är den mer eller mindre utfasad? vår impression ska visserligen sträcka sig från 2008 och framåt men vi vill ändå göra ett val som är så "rätt" som möjligt. tacksam för lite assistans.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Finnen »

Kan ha misstagit mig rejält, men använder inte SEALs ofta även CQB-R i cqb?
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av massiive »

jo det är också något vi har kommit fram till men då den funkar mycket som vårt primära vapen så tycker vi att det hade varit spännande med något som bryter lite mer :) men vi kan vara helt ute och cyklar kanske?
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Carnated »

För impressionism är ovanliga saker mest bara en nackdel om det ska bli lyckad impression. Håll er till vanliga block II i CQB längd istället så är ni safe.

I airsoften har vi dock fördelen att göra lite som vi själva vill. Med en mp7 som sekundärt skulle ni kunna kalla det för "tungt influerad" setup. Men inte impression.

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av massiive »

de flesta i laget har CQB-R block II som primära vapen som sagt, dvs att de bössorna gör i runda slängar 120 ms. Vad vi vill är att ha en bössa till som gör inom CQB-gränserna. men är det enligt ert tycke att vi i så fall kör på ytterligare en CQB-R block II om vi ska vara så lika en impression som möjligt?
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Boogieman »

För att förtydliga, vi har idag ett antal Block II:or, men letar efter en bössa som kan användas under våra lite mer sneaky operationer. Dessa kan vara, men är inte begränsade till, undervattensoperationer, nattoperationer eller rensning av små rum.
Vi letar gasdrivna vapen för att kunna ställa trycket med NPAS, använda dem i vatten och även få mesta möjliga realism.

Det vi själva kunnat leta fram är att DEVGRU använder MP7 i inte så liten utsträckning. Vi brukar inte vara dem som går på undantagen, därför letar vi någon form av bekräftelse på vanliga SEAL teams som använt MP7. Denna ska då vara vårt primära vapen, inte något backupvapen, det hade bara sett mongo ut...
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Carnated »

Pistoler är inte att underskatta grabbar. ;) Förutsatt att dom funkar bra så klart.

Jajamen, det låter ju kanon. Mjaa mongo tror jag inte om ni gör så här. ta med er dom fast bundna på ryggsäckar eller dylikt när ni spelar. Ta fram era MP7:or när ni vet att det blir cqb fight. Det skulle jag tycka det var relativt logiskt ändå. Ibland i RS världen vill man ju ha lite mer stopp kraft. Och som jag förstått det skjuter väll ändå mp7:an 45. ammunition?

Vapen som kan tänkas användas i cqb syfte.

Scar-h - Fet bössa och kula ja. Men ändå inte groteskt lång och dom går att skjuta enhandat. Så varför inte vika kolven?

M4 CQB-R Sopmod block 2 - Som ni vet så är dom inte så långa och gör det mesta

HK416 CQB-R - Samma som ovan.

Mp7 - OM man kan leva med att man anpassar sig lite med det fakta att airsoft och verklighet är svårt att få perfekt.

P226 - En bra pistol som skjuter rakt står sig jävligt väl. Kan inte ens räkna alla gånger en pistol har räddat mitt skinn där en karbin inte räckt.

Glock - Samma som ovan. Tokyo marui iz tha zhit!

Det är det enda ajg kan komma på rakt av.
Senast redigerad av 1 Carnated, redigerad totalt 0 gånger.

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av massiive »

Spontant känner väl jag då att MP7 helt klart skulle vara kosher då? Det har visserligen florerat en del bilder med sd6 också men mp7 känns mer vedertaget. M4 mk II är som sagt vårt primära och p226 har vi. :)
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Finnen »

Carnated:

MP7:an använder 4,6x30mm ;)
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: CQB-vapen för SEAL?

Inlägg av Carnated »

Hammer gav svar på tal. Är själv i nybörjar stadiet på säl läsning och det blir mycket antaganden. :) mycket intressant info för min del!

Skriv svar