AOR2

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: AOR2

Inlägg av viqs »

Toysoldier har AC-snittet och inte NC, mao combat-skydd på tröjan. Det och att man får tre set från Allwin för samma pengar som ett komplett från TS när Allwin gör Navy Custom, har bra färgmatchning gör det till en no-brainer.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Tycker det är värt extrapengarna när man får rätt material till bra priser. Allwins nya Navy-versioner ser bra mycet bättre ut än de tidigare men är fortfarande inte i paritet med Toysoldier. Jag som vande mig med durastretch-materialet på mina Crye G2 CC hade jävligt svårt för det supertunna spandexmaterialet hos Allwin. Dessutom är den grå nyansen i AOR1 snarare lite lila-aktig hos Allwin, ingen jättegrej, men för en picky SOB som jag så är det en viktig faktor. Nu säger jag inte att färgerna är skit, Allwins nya stretch är i helt rätt nyans och de övriga 3 färgerna i deras AOR1 ser bra ut, men det är detaljerna som räknas.

Är man dessutom som jag 191 cm lång och med en midja på 34 så ser man bra dum ut i ett par XL för att nästan matcha längden, och ännu dummare ut i L, för att få en lagom midja.
Just längden på byxorna är som viktigast på Crye-byxor eftersom inget ser dummare ut än när knäskydden sitter ovanpå låren.
Vidare är ALLA klontröjor så korta i "kroppen" att de halkar ur byxorna direkt om man ens funderar på att huka sig framåt.

Allwins AOR2 ser dock superbt bra ut mönstermässigt, och nu är det ju trots allt det mönstret vi talar om. För mig blir dock det tunna spandexmaterialet (som även är ganska stumt) samt de korta storlekarna det som omöjliggör en investering. Jag förstår dock om någon med "R-storlekar" har en annan syn på situationen.

Att säga att det inte är värt att lägga sin kosing på TS kan jag dock inte hålla med om. Det viktigaste när man handlar av Kevin är att man förstår att han i sin tur lägger din beställning till "sin" fabrik. Detta gör att man kan be om specialare på i princip allt. Vill du hellre ha NC än AC på tröjan? Be om det. Tycker man att någon färg inte matchar eller att den ena batchen har bättre stretch än den andra, be specifikt om något som uppfyller kraven. Visst, det tar lite tid innan allt är färdigt, men i slutändan får man en uniform man blir jävligt nöjd med, helt i paritet med originalet, men för en bråkdel av priset.

Jag noterade till exempel att mitt cummerbund var felsytt (radiofickan för långt in) och bad om en korrigering samt skickade ett par bilder. Vips så fick jag ett mejl om att han var redo att byta in mot ett nytt enligt specifikation. Nu låter jag kanske som en fanboy, men Kevin/TS är ett fullgott alternativ till en äkta uniform, som går hem oss även de mer petiga impressionisterna.

För att besvara Bay Cat:
Om du ska köra TS så gå upp till den BDU-storlek du är van vid. Jag kör normalt M-L eller L-L på BDU eller ACU-byxor. Enligt TS storlekar, så som han skrivit ut dem på hemsidan, är M=36 och L=38. Så är inte fallet. Lagkamraten, som likt jag kör med storl. 34 på Crye tog LR hos TS och de är i samma storlek som hans 34R.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: AOR2

Inlägg av Wasp »

Vilken tillverkare rekommenderas om man är som mig, 2 meter/ 102kg tung? kör normalt i L-L på mina uniformer.
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Svårt att säga, det beror ju på dina proportioner också. Jag, som kör 34L (Jämförbar med M/L-L) på mina Crye-byxor, kunde inte ha XL, för de var cirka 5-10 cm för korta och 10-15 cm för breda.

Mina generella kroppmått är 191/87.

Är man väldigt sugen på AOR2 samt på budget kan man ju även köpa NWUIII (Field-uniformen). Helt RS och med samma "gamla vanliga" storleksutbud.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: AOR2

Inlägg av Opus »

Bild

Det är Crye gen 1 som är grönare va ?
EH5 | TF Platypus

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: AOR2

Inlägg av Purvins »

Mer jämförelser.

Bild

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: AOR2

Inlägg av Opus »

Hade för mig att det var tvärtom men blev lite osäker nu när jag börja tänka på det !
Min CP field uniform och mina CP combat byxor i AOR2 är precis som den högra. Plus min CP boonie ser jag nu....även LBT call sign patchen. Så fick jag hem en CP combat shirt häromdagen och den är betydligt grönare. Vilket jag personligen tyckte var snyggare och bättre för våra somrar !


Hade för mig att bilden ska vara gen 1 till vänster och gen 2 till höger :roll:
EH5 | TF Platypus

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: AOR2

Inlägg av Biffen »

Vet inte hur det fungerar med NWU tygerna men jag skulle säga att min NWU parka är precis som den vänstra och mina FFI Combats är som settet till höger...
SWST W04

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Jag har fått för mig att de "varmare", likt den på vänster sida är den senaste versionen av AOR2.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: AOR2

Inlägg av Biffen »

Ja, precis så! Tittar man på NWU bilder verkr även dom andra plaggen vara mer klar/varm gröna...
SWST W04

Skriv svar