AOR2

warnerfjord
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am

AOR2

Inlägg av warnerfjord »

Vart köper man en uppsättning av AOR2? för någorlunda pris, inte crye för flera 1000.
nån som vet om den på jk army för 120$ är nått att ha?
samt var kan man hitta en hjälm doc`?

mrgiovannist36
Inlägg: 1
Blev medlem: lör maj 19, 2012 10:23 am

Re: AOR2

Inlägg av mrgiovannist36 »

Jag kan rekommendera den på J.K.Army. Sitter själv på en sådan här hemma och kvaliteten är mycket bra, framför allt med tanke på priset. Under tusingen för byxor och combat shirt i ett av de snyggaste camon någonsin, slå till!

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: AOR2

Inlägg av Bay Cat »

Purvins skrev i DA-tråden - Le Gradovic - FFI från JKarmy.com. Misstänker dock att färgen kan vara kortvarig även här, ghettotvättade i badkaret igår för att se resultat och vattnet var inte riktigt genomskinligt efteråt.
Kanske kan vara värt att ha i åtanke.


http://toysoldier.com.hk skulle jag rekommendera.

warnerfjord
Inlägg: 83
Blev medlem: ons jul 11, 2012 7:17 am

Re: AOR2

Inlägg av warnerfjord »

mrgiovannist36 skrev:Jag kan rekommendera den på J.K.Army.

har du tvättat dina kläder? hur är dom i kvalite?

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: AOR2

Inlägg av Sabre »

För att inte ta och göra en ny tråd, så postar man i denna.

1.Fråga:
- Vilka använder sig utav det? Om än i blandning med multicam

2.Fråga
- Vilka använder sig utav i blandingen AOR2 och OD/RG rigg?

Observera att detta är första gången man tar och kolalr på US gear och har noll koll.
Ställer frågorna då man fått intresse för det kamot men har just nu MC gear med OD/RG rigg.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: AOR2

Inlägg av viqs »

De som använder AOR1 och 2 är NSWC, utöver det så använder resten av amerikanska flottan NWU III (som är samma som AOR2 fast med flottans ACE inbäddat i trycket). NWU II (AOR1 med ACE inbäddat) är senast jag läste det bara reserverat till vissa trupper i ökenområden.

@bay cat: har inte TS slutat tillverka sina aor-ställ?
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: AOR2

Inlägg av Bay Cat »

När jag mailade med dem sist 17 juli 2012 så sa han att han skulle få fram sådana inom en månadstid i min storlek.

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: AOR2

Inlägg av Sabre »

@ vigs & Hammerhead:

Tackar för infon, vart bra nyttig info till mig. :)
Dock så kommer en följd fråga här: Vad använder sig Navy utav för beväpning?
(lutar åt mer en Navy inspirations gear än raka impression, då man inte vill byta rigg)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: AOR2

Inlägg av Killen_med_skorna »

M4 CQBR, Mk18 mod 1, HK416, Mk11 mod 0, Mk12 mod 1, Mk13, Mk14, Mk 17 mod 0, Mk20 mod 0, Mk46, Mk48, MP7, P226, M79, mfl... På senare tid även HK417 verkar det som.

Killen_med_skorna
Inlägg: 115
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:03 am

Re: AOR2

Inlägg av Killen_med_skorna »

Som Hammer säger så bygger alla ovan nämnda vapensystem på ordinära vapenplattformar (t ex M4A1, M14, M249 etc). Med dessa ordinära vapentyper som grund, har sedan NSWC beställt egna varianter, specialanpassade för deras egna behov.
Skillnader från original-vapenplattformen innefattar t ex. modifikationer på vapenkropp, pipa samt vilka accessoarer som kommer med vapnet, t ex. rail, riktmedel, flamdämpare m.m.
För att kunna replikera dessa vapensystem på ett detaljerat sätt krävs dels ett tränat öga för detaljer och ingående granskning av alla referensbilder man kan hitta, men också samlande av all möjlig övrig information angående specifikationer och dylikt.

Däremot beror det ju helt på vilken nivå du tycker passar för dig.

Skriv svar