AOR2

Scotty
Inlägg: 33
Blev medlem: sön jul 15, 2012 3:17 pm

Re: AOR2

Inlägg av Scotty »

Ett annat alternativ kan vara UR Tactical, enligt egen uppgift är de CONSTRUCTED WITH OFFICIAL 50/50 NYCO NWU TYPE III (AOR2) RIP-STOP FABRIC. Finns två versioner av byxor och en action shirt.

Den dyrare modellen $168: http://www.ur-tactical.com/index.php/co ... ory_id/118
Den billigare modellen $140: http://www.ur-tactical.com/index.php/co ... ory_id/119

Action shirt för $115: http://www.ur-tactical.com/index.php/co ... ory_id/120

Jag fick idag hem A-tacs FG-varianten av Battlepants 3D och utan att jag har vrålmycket erfarenhet så känns de väldigt schyssta.
Proud member of =(TT)=
a.k.a Trojan Trespassers

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: AOR2

Inlägg av Le Gradovic »

Som utlovat, A-Two VS NWU III:

Bild

Bild

Taget med mobilkamera så inte bästa möjliga bilderna, men det illustrerar skillnaden ganska bra:

A-Two är aningen mörkare i de gröna fälten, men med ljusare "svart" (japp, numera finns svart i nyansskala). Annars är det slående likt. Har som sagt inget NYCO Rip-Stop att jämföra med så Gore-Tex får fungera tills vidare.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

KEECHIE
Inlägg: 32
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:54 pm

Re: AOR2

Inlägg av KEECHIE »

Slösurfade precis som vi alla gör..
Hittade på dragonred airsoft ett aor2 set.
Är ju ruggigt sugen på ett.. har dock inte råd med ett RS nu när man pluggar :roll:

Bild

Nån som har inhandlat detta set tro som kan berätta något om det?
Typ om färgen sitter bra!? och som dom skriver att det är i US size?
oh well

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: AOR2

Inlägg av Erka »

Både färg och prismässigt bättre än FFI:s version.
Storlekarna är helt okej, kanske lite kort i tröjan. :)

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AOR2

Inlägg av Boogieman »

Bifogar lite hemmafotade jämförelser.

Bild
Uppe till vänster är det FFI, undertill är det Ao2 ovh till höger är det ett par NWU III-brallor.
Det är ljuset som gör att färgen på FFI ser helt skevt ut. I normalt ljus är skillnaden mindre.


Bild
Längst upp är det en TS med Cryetyg, undertill är det Flyye och till vänster ett par NWU II-brallor.
Även här är det så att ljuset fuckar upp färgerna. Skillnaden är knappt märkbar annars.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: AOR2

Inlägg av Bay Cat »

Hur är storlekarna på byxorna från TS?

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: AOR2

Inlägg av viqs »

Har hört att de ska vara små i storlekarna. Mitt tips är att titta på Allwin istället, ts känns imo inte värt pengarna för att få en uniform i fel cut...
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: AOR2

Inlägg av Bay Cat »

Och hur är deras storlekar på tröja/byxor? :)

EDIT:
Skärmavbild 2013-01-07 kl. 16.44.43.png
Senast redigerad av 1 Bay Cat, redigerad totalt 0 gånger.

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: AOR2

Inlägg av Boogieman »

Sitter just nu och pillar på ett uniformsset från Allwin. Färgmässigt är de i nivå med A-two eller RS, men tyvärr lite kort combat shirt. Färggenomblödningen är inte lika bra som på FFI, men jag vet inte om detta reagerar som A-two på slitage.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: AOR2

Inlägg av Erka »

Allwin är något generösa i midjan och lår, medan kort i tröjan som nämnt ovan. :)

Skriv svar