Tips på någorlunda rätt basgear till Marpat?

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Tips på någorlunda rätt basgear till Marpat?

Inlägg av p33krN »

Den billigaste PC:n som är av bra kvalitet och ganska så korrekt skulle kunna vara en Flyye CIRAS i CB. Även MBAV skulle kunna fungera.

Köp inte några kinavästar förutom Pantac eller Flyye, det är bara skräp och bortkastade pengar.

Hölster som skulle kunna passa är Safariland 6004 med lampa, ett RS kostar bra mer än 500kr. Kopiorna går lätt sönder.

Ett tips är att du söker på "Eagle industries coyote brown" på ebay så kommer du hitta fickor i massvis.

Sen borde du köra med en FROG-uniform istället för MCCUU. Den är mycket skönare och är mer modern.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Down_BSC
Inlägg: 60
Blev medlem: tis mar 10, 2015 5:52 pm

Re: Tips på någorlunda rätt basgear till Marpat?

Inlägg av Down_BSC »

Tackar för tipsen! Jag tror att jag kanske uttryckte mig otydligt i trådstarten.
Jag är ute efter något som ser hyffsat korrekt ut, men som är tillräckligt billigt för att funka i ett nybörjar kit.

Finns det nånting i de prisklasser jag nämnt som är i alla fall OK? Känner att 1500+ för en väst plus 800:- för ett hölster känns som lite mycket till en början.
Speciellt tillsammans med uniform, pistol, bössa etc. Startkostnaden hitills har legat på typ 3500:-, sen lär bössa plus några extra magasin bli minst 2500:- till (utan kikare).
Om jag då adderar väst och hölster drar det iväg en del innan jag ens kommit ut på banan. :oops:

Har man kört ett litet tag och gillar sporten är det ju dock inget problem. Just nu handlar det om att få ihop ett snyggt vettigt nybörjarkit som jag sen kan
bygga vidare på. Jag hade kunnat köpa egentligen vilken billig väst som helst som fyller funktionen, men då blir det förmodligen svårt att bygga vidare
på gearen sen. Därför tänkte jag om det går att hitta nåt som är OK till vettigt pris som jag sen kan bygga vidare på.

Att det blev en mccuu är för att jag lyckades hitta det rs under min New York resa. Får komplettera med en frog uniform framöver. :)
DownOne Backstage Crew
Instagram: https://instagram.com/down_bsc/

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Tips på någorlunda rätt basgear till Marpat?

Inlägg av Kocken149 »

Önskar man hade gått på buy once cry once när man började med det här😀

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Tips på någorlunda rätt basgear till Marpat?

Inlägg av Kocken149 »

Men är du helt blåst eller? Har väl fått ca 10 paket från staterna bara i år det enda som varit billigare än 250kr i frakt är patchar.

Skriv svar