Sniper/prickskytt?

Saiken
Inlägg: 74
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:58 am

Sniper/prickskytt?

Inlägg av Saiken »

Hejhej!

Kikat runt lite och tycker att vi har förlite "snipers + spotters", så min tanke är att försöka bygga något realistiskt vid sidan om.
Men då jag är tvärdålig på att hitta ref bilder o annat intressant så tänkte att vänder mig till er gear kunniga.


Bild
Förband
Gear
+ annat trevligt ni kommer på.

puss
/Saiken
Kalashen sviker aldrig

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Sniper/prickskytt?

Inlägg av Nicolai »

Skrev ett inlägg om usmc scout snipers (lite ytligt från det jag lärt mig under min research för min usmc grunt impression). Men mobilen valde att radera hela inlägget när jag la ifrån mig den nån minut. Säg till någon som är intresserad så kan jag skriva om det när jag kommit hem till datorn igen :)

Saiken
Inlägg: 74
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:58 am

Re: Sniper/prickskytt?

Inlägg av Saiken »

Ja kläm in ett inlägg om du hinner! Vill ha så mycket inspiration som möjligt ;)
Kalashen sviker aldrig

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Sniper/prickskytt?

Inlägg av Nicolai »

Har kommit hem nu och har lite tid över :)

Det här är mest sån info jag snappat upp under min övriga research och bilder från USMC-trådar på militaryphotos.

Kläder: Har sett marpat i DE/WL och winter såklart, men har sett combat pants i multicam på en snubbe som tydligen var USMC Scout Sniper, men det var ett tag sen och har inte sparat bilden... Ghillie är såklart handgjord av snipern själv och är oftast tänkt att i huvudsak vara något att fästa vegetation på, det är inte juten i sig som är huvudcamouflaget. Som bas har jag både sett Woodland BDU, Marpat-skjortan och har för mig multicam också.

Men har också sett t.ex. denna, bilden var postad 13/11-2012:
Marines from 2nd Reconnaissance Platoon, Battalion Landing Team 1st Battalion, 9th Marine Regiment 24th Marine Expeditionary Unit, utilize snipers skills, fast-roping, and small arms fire while doing sustainment training in Djibouti.
Bild

Vapen är M40A5, M110 SASS (SR25 fasas ut, ARES gör en m110 som fanns på ehobbyasia sist jag såg den) och någon barrett .50-cal version, nog inte så svårt att hitta vilken men inget jag har koll på. Samma sak med sikten, ljuddämpare osv. Men som du ser på bilden ovanför så används M4 också :)

Här har du dessutom den största usmc tråden på militaryphotos med en sökning på "scout sniper" :)
http://www.militaryphotos.net/forums/se ... id=2622228

Skriv svar