USMC och var man kan köpa utrustning

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Det ser fult ut i min åsikt på många bilder. Woodland Marpat alltså! Desert ser faktiskt riktigt bra ut men det är ju så otympligt här i Sverige.

Vill egentligen inte förstöra den här tråden men om jag snabbt får fråga: Vilka andra militärförband/-grupper (i världen) använder sig av M16A4? Den verkar väldigt förknippad med USMC men den kanske passar bra in någon annanstans. Ni får gärna svara på detta lite snabbt och sen kan vi lämna denna del av diskussionen.

Vill fortfarande att tråden ska användas så som jag skrev från början för alla kommande läsare!
Tack!

Muppis
Inlägg: 6
Blev medlem: mån jul 15, 2013 9:27 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av Muppis »

Lite mer info kring M16A4, verkar dock som att det är få som använder den förutom USMC. http://en.wikipedia.org/wiki/M16_rifle#M16A4

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Jag har läst en massa verkligen! Om M16 och USMC, ja hela wikipedia-hemsidorna! Känns lite :/ just nu. Kollar vidare i alla fall!
Är öppen för flera bössköp men då börjar jag ju liksom om igen...

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av HollowSWE »

Det är ju en fråga om rang.. USMC är först och främst rifleman. M4 är ett carbine och är som ett privilegium att få använda.

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

USMC och US Army är de som i någon utsträckning använder sig av M16A4 där USMC filosofi är mer anpassad för den. Killarna och ledningen i US Army verkar vilja dra sig åt M4 hållet!

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av HollowSWE »

But then again, vem vill spela army? ;)

MrHemming
Inlägg: 136
Blev medlem: ons dec 05, 2012 7:10 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av MrHemming »

Nej, Army verkar inte så jättekul. ;)

Funderar lite på MARSOC nu. Woodland camo och så mycket mer om utrustningen vet jag inte. Någon som kan MARSOC-gear? Väst, hjälm och bössa!
De använder kanske iofs inte M16A4 eller?

Edit: Såg precis denna tråd - http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 74&t=20636.

HollowSWE
Inlägg: 70
Blev medlem: lör jun 09, 2012 4:55 pm

Re: USMC och var man kan köpa utrustning

Inlägg av HollowSWE »

Kolla vad grabbarna i TFV sysslar med, där hittar du antagligen det bästa marsoc-kittade laget i landet.

Skriv svar