Vad fortsätter jag med

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Vad fortsätter jag med

Inlägg av Mr Freeman »

Tror inte det finns några amerikanska enheter som kör grön gear. Men multicam och grönt funkar i svensk skog, så varför inte?

busen79
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 16, 2013 7:55 pm

Re: Vad fortsätter jag med

Inlägg av busen79 »

Googlar man usarmy så drycker det upp en och annan bild på soldater med grön gear. Men visst de "flesta" har även woodland camo.

Fearless
Inlägg: 110
Blev medlem: tis apr 02, 2013 11:51 am

Re: Vad fortsätter jag med

Inlägg av Fearless »

Så länge man inte åker på MilSim så kan man ju se ut hur som helst. Så för vanliga "söndagsspel" så funkar din gear perfekt. När du sen har spelat lite så kommer du få en bättre känsla för vad du vill ha även om du inte ska köra en full impression. T ex kommer du märka att många blandar lite hur som bara för att få en lätt och luftig utrustning som gör att man inte svettas ihjäl på sommarhalvåret och som gör att man blir smidig i själva spelet men ändå ser ut som en riktig krigare från någon bra film eller dataspel. Kan ju också vara bra att titta på vad de du spelar med har för gear och kanske efterlikna dem mer?

Skulle jag ge ett tips så är det att leta efter en UBAC (Under Armour shirt) och kanske en lite luftigare väst till sommaren. Den ser ohyggligt tät och varm ut! på bilderna :)
Jag spelade med en UBAC, tunn underställströja och en mycket luftig JPC-väst igår och jag var ganska varm trots att jag inte jobbade vidare hårt och tempen var runt 5-6 grader.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

busen79
Inlägg: 16
Blev medlem: lör mar 16, 2013 7:55 pm

Re: Vad fortsätter jag med

Inlägg av busen79 »

Jo tack! det blev ganska varmt och svettigt den stunden jag tog på mig utrustningen och blev fotad. :)
Jag tror nog inte att jag kommer att köra full impression, Jag är för tillfället ganska nöjd med det jag har men jag tror nog det hade sätt ännu bättre ut med en woodland uniform.
någon som kan se vilken typ av grön västen är? det står inte i den och jag har en magdump som är i OD grön och det är inte alls samma färg. har jag helt fel om jag gissar på ranger green?

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: Vad fortsätter jag med

Inlägg av Glader »

Ser OD ut enligt mina ögon men det kan ju också vara kameran som spökar. Ranger Green är rätt gråaktig i jämförelse med OD. Färg kan variera väldigt kraftigt mellan tillverkare också, har sett saker som är marknadsförda som OD men som är väldigt mycket närmare tan.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Skriv svar