Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

SPC västen var ju otroligt vacker! Ska spana in lite mer på en sådan :)

LWH och PASGT ser ju i princip likadana ut under hjälmdoken. Nu har jag ju en gammal PASGT... Kan väl lika gärna köra vidare på den, eller? :?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Bloodneed »

gör som jag gjort, byt ut strapsen till lwh-straps och byt ut inredningen (kuddar) till nyare diton ..med dok på ser man inte skillnad på den och en lwh ;)

kallar min för en "NSLWH"- not so light weight helmet
CTR EP3 Championship White, nuff said

Gnasty
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 04, 2012 10:48 am

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Gnasty »

Bra idé! NSLWH... Hahaha :D

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Nicolai »

Vad jag vet så är peq 16 issue. Sikte ska vara ett TA31 acog med killflash. Kolla om du kan byta dit sikte och peq på forumet? :) utöver det så ser det bra ut på vapnet som det är, ditt framgrepp är en kopia på knights grepp som är minst lika vanligt som grippod och och dessutom lättare :)

I övrigt ta bort flaggorna, USMC syns väldigt sällan med flaggor, och den som bär flaggor anses ofta som en pog/reservist av grunts :P tanken är att EGA ska räcka för att visa nationalitet :)

Köp en flightpatch istället :) kolla flightbadge.com

hellfoxx
Inlägg: 30
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:56 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av hellfoxx »

bra sagt bloodneed för NSLWH ;D men bloodneed var nån stans kan man skaffa en SPC västen :P, var rekomendera du bloodneed för hemsida för köp.

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Angor »

Ebay är din vän när det gäller SPC. Om du vill köpa en riktig vill säga. Finns ju fina kopior också på annat håll.
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Bloodneed »

skulle ta en riktig från ebay, inte så ruskigt dyrt om man lyckas hitta en i bra skick .. inget värmer som äkta vara ;) annars tror jag laget diskuterat flyye´s kopia
CTR EP3 Championship White, nuff said

[S1] Snygg
Inlägg: 50
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:03 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av [S1] Snygg »

Är inte så himla kung på USMC-utrustning, men ACOG är (mer eller mindre?) standard på M16A4 för USMC just nu. Däremot får marinsoldater byta ut riktmedel efter godkännande. (Kan tankas att pltchef eller kompchef som ska godkänna detta?). Just eotechs är inte issue till Amerikanska soldater, iallafall inte för reguljärt infanteri (Kan jag säga med all säkerhet om Army iaf. Antar att samma går för Marines då deras budget inte är något att hänga i granen riktigt). För förtydligande: EoTechs är helt klart godkänt ifall du ska köra en USMC-grunt impression. Förstorare för EoTech bör inte heller vara något problem då kan jag tycka. Dom siktena jag har sett (med all säkerhet) diverse marine grunts är EoTech's av alla dess slag, Aimpoint comp M2 och M4. Listan går säkert att göra betydligt mycket längre.

Västar och annat tjafs får marine-o-filerna ta, då jag inte har någon som helst koll vad dom använder längre. SPC verkar ju vara "the shit" enligt herrarna i tråden dock.

Angående PEQ-frågan så kan jag inte tänka mig att hela marinkåren har slängt bort alla sina PEQ-15 helt plötsligt.

Sen som någon annan redan nämnde angående skillnad mellan PASGT och LWH så funkar det definitivt att bara byta ut inredningen, då det är mig veterligen det enda som skiljer sig mellan dom två varianterna.

Kan möjligtvis ha nämnt en massa saker som redan tagits upp, but rather safe than sorry!

Lycka till! :D
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av Nicolai »

Tekniskt sett är Force Recon också grunts och tillhör inte USSOCOM (FR ligger under USMCs eget kommando och beskrivs som ett rekognoseringsförband med "Special Operations Capability"), dessa har oftast något Eotech/Aimpoint ibland med magnifier på en m4. Men en M16 har jag sällan sett utan ACOG, men det stämmer säkert som du säger Snygg, men det hör nog snarare till undantag/officerare som har råd att byta ut ett fullt fungerande jättebra sikte mot ett av annan modell...


Angående PEQ-frågan så har jag aldrig från 2013-års bilder sett en m4/m16 med en peq 15... men som sagt, lägg upp en bytestråd på K&S? :)

[S1] Snygg
Inlägg: 50
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:03 pm

Re: Rätt utrustning för min M16A4 med specifika tillbehör?

Inlägg av [S1] Snygg »

Stämmer bra det! Verkar som att du har rätt bra koll på hela USMC-tjofräset @Nicolai.

Vill bara poängtera att med grunts så menade jag 0311/0331-MOS:en (rifleman/machine gunner), men självklart inkluderas Force Recon's MOS som "grunts" också.

Nicolai har säkert rätt angående PEQ-frågan också. Får sätta mig ner och kika på lite modernare bilder på USMC hör jag ;)

Väl mött!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 647#p98647
Finns på Instagram under namnet: @whopper.gungnir

Skriv svar