CIA SAD

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

CIA SAD

Inlägg av Stag »

Nu är jag såklart medveten om hur extremt hemlighetsfulla dessa pojkar är, och det med all rätt.

Men finns det några riktlinjer för vad som är vanligt inom SAD?

På de få bilder som finns på Militaryphotos osv så ser man ofta AK-varianter, säkert med anledning att smälta in bättre.

Är det helt enkelt det som är mottot, att man smälter in där man är för dagen?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Chaindance
Inlägg: 72
Blev medlem: tor maj 24, 2012 6:14 am

Re: CIA SAD

Inlägg av Chaindance »

Efter 9/11 när CIA skulle in i Afghanistan innan själva invasionen skedde så hade dom AK AIMS bland annat och Browning HP.

Det finns nog en hel del som kan användas finns diverse ref bilder ute och ska ha funnits en tråd här innan med lite info hittar dock inte den.

Anledningen till att AK används emellanåt om jag har fattat rätt är som du säger att man smälter in.

Inte bara looken dock utan.

1. Du har lätta att hitta ammo.

2. Ljudet.

3. Hylsorna du lämnar efter dig.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: CIA SAD

Inlägg av Stag »

Det är precis så jag tänkte också.

Vet att jag har sett bilder med M4 eller liknande variant (Big surprise) och G36 också. Dock svårt att hitta bilderna nu...

Browning visste jag inte om, har däremot sett folk prata om både M&P och Glock. Mycket är såklart spekulationer, och det är väl precis så det blir med grupper som dessa.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: CIA SAD

Inlägg av Färnström »

satt och letade och surfade lite kring dessa grabbar, finns några få bilder, men problemet är väll att de inte får bära några som helst identifierande saker, så man vet inte om de är dem på bilderna eller inte??

och där är väll ett litet problem, om man ska efterlikna dem, hur särskiljer man sig från vad folk normalt anser vara PMC??
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: CIA SAD

Inlägg av Färnström »

Nu är killen inte SAD utan US Army Ranger.

rent söndagsspelsmässigt så är det inte petigt, men tänker när man håller på med milsim liknande spel, då blir SAD en extremt svår enhet att efterlikna, då de inte har några som helst enhetstecken eller tillhörighetsmärken i form av flaggor etc.
i mitt huvud blir man antingen klassad in som PMC/legosoldat eller som något bland alla US forces beroende på vad för sorts utrustning man spelar med.
Jag ser det som en liten problematik, bara liten, man kan välja annat, att många (inte alla) är rätt låsta i hur det måste vara för att passa in i ramarna, men det är ändå självklart att vi behöver vara lite fyrkantiga i utseendet då vi har svårare att urskilja olika inriktningar i spel än vad jag tror i verkligheten.

jag är lite trött i huvudet, så be gärna om förtydling om ni vill ha.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

The Dirt
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:51 am

Re: CIA SAD

Inlägg av The Dirt »

Han var CIA Field Officer vid sin bortgång, gick bort i bombdådet på FOB Chapman.
TF Green

Färnström
Inlägg: 69
Blev medlem: sön jun 17, 2012 2:31 pm

Re: CIA SAD

Inlägg av Färnström »

tackar för tillrättavisningen, miss i min information.
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: CIA SAD

Inlägg av Stag »

Den bilden har jag sett förut ja. Verkar bli ett mycket klurigt företag det här..
Färnström skrev:rent söndagsspelsmässigt så är det inte petigt, men tänker när man håller på med milsim liknande spel, då blir SAD en extremt svår enhet att efterlikna, då de inte har några som helst enhetstecken eller tillhörighetsmärken i form av flaggor etc.
i mitt huvud blir man antingen klassad in som PMC/legosoldat eller som något bland alla US forces beroende på vad för sorts utrustning man spelar med.
Såklart är det lite problematiskt ja. I dessa fallen kommer spelen att ha SAD inkluderat av arr, och på så sätt ha en mer väldesignad närvaro än att folk kan missta de för PMC osv. :) Mer info om det kommer så småningom när det väl tar sig.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Skriv svar