Benspänne, hölsterlikt för kniv

PinPale
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 06, 2013 6:42 pm

Benspänne, hölsterlikt för kniv

Inlägg av PinPale »

Är det någon som vet var man kan få tag i detta? Har en KA-BAR D2 Extreme som jag gärna vill kunna sätta på mitt ena ben. Så som bilden. Är det någon som har tips?
leg-knife-straps.jpg
Senast redigerad av 1 PinPale, redigerad totalt 0 gånger.

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Benspänne, hölsterlikt för kniv

Inlägg av A_Müller »

Inte för att det är speciellt praktiskt, men det är väl bara att fixa en slida med fästen och spänna på benet?
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

PinPale
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 06, 2013 6:42 pm

Re: Benspänne, hölsterlikt för kniv

Inlägg av PinPale »

Nja vill ha 2 spännen runt vaden och en förlängning/koppling från bältet. Har sökt överallt känns det dom. Inspirationen kommer vrån Bruce Willis i filmen tears of the syn. Verkar extremt praktiskt..

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Benspänne, hölsterlikt för kniv

Inlägg av A_Müller »

Generellt sett så är bälten runt benet en dum idé om man knatar runt mycket. Det skär av lite utav din blodtillförsel och över tid så komemr det att kännas av.
Smidigast är nog diverse MOLLE benplattor med vettiga spännen som tillåter mer löst åtspända band samtidigt som plattformen inte flyger runt.

Men överlag så, i min erfarenhet, så tappar man mest saker som sitter fast på benen. Kan du spänna fastr kniven på västen så tror jag att det är en bättre idé.

EDIT:
Men om du nu skall ha något sådant så är säkert något sådant vettigt nog för dig: http://www.tacticaltailor.com/universalknifesheath.aspx
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

PinPale
Inlägg: 25
Blev medlem: tis aug 06, 2013 6:42 pm

Re: Benspänne, hölsterlikt för kniv

Inlägg av PinPale »

Tackar tackar!!! :)

11 augusti 2013, 07:57:


Skriv svar