ID/hjälp pistol lanyard USMC

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

ID/hjälp pistol lanyard USMC

Inlägg av Nicolai »

Hej!
Någon som kan identifiera en av dessa två lanyards? Har inte lyckats hitta mycket, möjligtvis Blackhawk, men är inte säker?
Annars om någon vet vilken sorts lanyard som är okej för en USMC-impression, skulle denna vara okej?
Har letat otroligt länge och inte hittat något som faktiskt bekräftar att J-techen är okej, förutom att det står "Officially licensed by the USMC, features USMC logo" på deras hemsida. Tacksam för all hjälp, en liten detalj men känns surt att missa den när det borde vara ganska lätt att få tag på rätt känns det som! :)

Bild

Bild

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ID/hjälp pistol lanyard USMC

Inlägg av Finnen »

För mig framstår den där som en Blackhawk, fästet för pistolen påminner en del om den dom har, kan även vara en egen lösning.
Annars har dom använt/använder Gemtech lanyards också, beror mycket på vad som fortfarande finns i lager och vem som har kontrakt just vid det tillfället.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: ID/hjälp pistol lanyard USMC

Inlägg av Nicolai »

Ok, det kanske blir en Blackhawk lanyard som åker med vid nästa beställning, men vad tror du annars om den från J-tech som jag länkade ovan? Här kommer länken igen

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: ID/hjälp pistol lanyard USMC

Inlägg av Finnen »

Använder inte själv lanyard så lite svårt att säga, den verkar uppfylla exakt samma funktioner som en Gemtech förutom att den är lite billigare och saknar en extra buckel för Quick Release från bältet.

Bäst är om du frågar dig själv "behöver jag den här?".

Ser inte på bilden vilken sorts hölster grunten använder,
ifall det är en model känd för att vara opålitlig så kan det vara en anledning?
är det SOP för hans förband?

En lanyard är i mina ögen helt onödig om du har ett hölster med lås som tex. safariland 6004 eller serpa, den kommer garanterat att fastna i något om du spelar i skogen och göra ljud av sig när du rör dig.
Gör du en exakt impression på honom i bilden så är det en sak, en annan är ifall du använder hölster utan bra låsmekanism, annars så skulle jag själv undvika den rent praktiskt....
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: ID/hjälp pistol lanyard USMC

Inlägg av Nicolai »

Har ett BHI Serpa på väg, samma som han har, så kommer inte behöva det egentligen, utan det är en del av SOP att ha det. I deras situation är det lite större risk att behöva en lanyard än vad det är inom airsoft :P men det ska till en impression, inte rakt av snubben på bild, men allt ska vara enligt SOP och godkänt, så det får införskaffas ändå, tack för hjälpen iaf!

Skriv svar