US Army Ranger utrustning

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Hallå kära airsoftare, då jag känner att jag är klar med min PMC utrustning så har jag och en kollega bestämt oss för att bygga en Army Ranger inspirerad utrustning och vi har hittat ungefär vad vi ska ha.
Ska skriva upp vad vi har hittat hittills för och se vad ni tycker och komma med förslag på vad som mer behövs eller ifalll något skall bytas ut, ha i åtanke att vi inte är ute efter att efterlikna den senaste upplagan utan ungefär 2010-2011.

FLYYE MOLLE RRV Chest Rig Vest (RG)
FLYYE MOLLE RRV Chest Rig Vest PC Plate (RG)
FLYYE EV Universal Single Mag Pouch (RG) X2
FLYYE EV Universal Triple Mag Pouch (RG)
FLYYE Fragmentation Grenade MOLLE Pouch (RG) X2
FLYYE MOLLE RAV Smoke / Flash Grenade Pouch (RG)
FLYYE Dump / Drop Pouch (RG)
FLYYE MOLLE Short Radio Pouch (RG), då jag använder Puxing PX888K
FLYYE MOLLE Accessories Pouch (RG)
FLYYE MOLLE Medical First Aid Kit Pouch (RG)
MBSS Hydration Pack (RG)
MICH 2000 Helmet (Tan)
Helmet Night Vision Arm Mount Shroud Set PVS-14 PVS-7 NVG

Crye Precision Gen3 uniform.

Handskar blir antingen Oakley eller Mechanix och Kängor har jag redan.

Jag kommer även att använda Bowman II headset med PTT till min radio, kollegan kommer satsa på Comtacs II.


Detta är ungefär vad vi har kommit fram till hittills för att kunna göra en hyfsad Army Ranger inspirerad utrustning, som sagt säg till ifall det saknas något eller ifall vi ska ha något annat istället.
Vi är öppna för all hjälp som ni kan ge oss.

Mvh Butcher/Septicemia
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Djihani »

Cryes Gen 2 var la mer aktuell under RG eran? Brallerna med de karakteristiska beiga stretchbitarna runt knäna som kineserna haft så svårt att få rätt färgton på kopiorna på.

Sen vill man la ha en RG Paca under RRV, för RRV i sig har ingen soft armor som dämpar under plåten.

Annars ser det bra ut, vet inte vad maggfickorna heter och hur de ni listar ser ut men det finns en speciell typ som var issued i RBSS setet eller vad det nu heter...
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Jo du har rätt gen 2 den så kallade AC modellen var förmodligen mer aktuell, dock är jag tveksam till hur svårt det blir att få tag på den modellen. Det är tillräckligt svårt att få tag på Gen 3 i rätt storlek, men vi får jobba på det helt enkelt får ta den tid det tar :)

Paca är även den tilltänkt att införskaffas glömde bara skriva upp den på listan, fickorna som jag har valt är open top fickor då jag föredrar sådana mer än vanliga fickor som man stänger, men det är inte hugget i sten att det blir dem som sagt vi jobbar fortfarande på vad och hur det kommer se ut :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Biffen »

Jag hade kört på en Flyye Plate Carrier istället ( MBAV, Eagle Plate Carrier ). RRV var inte särskilt vanligt... Deras LC system heter RLCS ( om du vill söka på bilder osv ). AC/G2 är inte alls svårt att hitta. Ebay is le shit...

Bild

Detta är väl ett "rättvist" kit för 2009/2010... Vill man ha nyare kit än så får man tyvärr börja smyga över till MJK plate carrier med RG fickor osv...
SWST W04

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Hade funderingar på PC men det kommer bli RRV då jag tycker att PC är klumpiga att ha på sig och jag vill kunna röra mig fritt och snabbt, sen så har jag googlat och sett många som använder RRV därför blev detta bestämt av oss bägge två :)
Har även kollat upp MBAV och måste säga att jag inte var vidare imponerad av den heller, som sagt vi försöker hålla oss runt den tidsåldern då RRV i RG fortfarande användes med Crye Precision uniform så en MJK PC finns tyvärr ej på tapeten.

EDIT: Jag hoppas verkligen inte att jag låter arrogant, jag uppskattar all råd jag hår fått hittills dock så har vi googlat och forskat rätt så mycket innan vi ens skrev upp listan på vad vi har bestämt oss för hittills :)
Jag har tagit till mig det som har sagts och har fått tänka till lite på uppsättningen så det är som sagt välkommet.
Senast redigerad av 1 Butcher82, redigerad totalt 0 gånger.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Biffen »

Det förstår jag, RG är så jäääävla snyggt..... Sen kan jag tycka att klumpigheten är helt beroende på hur man sätter fickor osv... Har du inte så mycket på cummerbundsen är den inte jobbigare än en RRV ( har haft Pantac RRV, Eagle RRV, Eagle PC och MBAV ).

Men vill du inte ha en så är ju RRV helt klart godkänt det också :D
SWST W04

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Hela denna uppsättningen kommer vara ett projekt som kommer ta tid då det kommer kosta en del med rätt utrustning och få bössan att se någorlunda korrekt ut, möjligheten finns ju att vi kommer ändra oss angående västen men just nu tycker jag i alla fall att en RRV i RG är väldigt snyggt :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Biffen
Inlägg: 95
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:24 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Biffen »

Ja, absolut! Riktigt snyggt, hade först en RRV i Rg till mitt Ranger kit men bytade ut den mot en PC senare, tyckte den var mer allsidig och jag fick lite ont i ryggen av RRV:n ( liiiiiiiiite sämre ryggmuskler då också iofs ).
SWST W04

MaYAte
Inlägg: 92
Blev medlem: ons jul 04, 2012 8:13 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av MaYAte »

Butcher82: om du skulle vilja ha AC versionen istället så finns den att köpa här: http://www.equipnorshop.no/BrandsSearch ... 0Precision
finns iaf i ett antal olika storlekar...

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: US Army Ranger utrustning

Inlägg av Butcher82 »

Jag tackar så mycket för den adressen, är på jakt efter 36/long och de är fan slutsålda överallt men på denna sida fanns de på lager underbart. Nu ska man bara samla ihop pengar, denna månad blir fattig då man hade bilen på 12.000 mila service vilket resulterade i lite väl mycket pengar spenderade :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Skriv svar